۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
سفری میان سلفی ها

سلفی گرفتن این روزها فقط تنظیم زاویه می خواهد، اما در دورانی که تنها دوربین های مونولوگ وجود داشت گرفتن سلفی آن هم به تعریف امروز باور کردنی نبود، اما با سفر در میان آثار پدر سلفی باور می کنید که ۷۰ سال پیش هم عکاسانی بودند که سلفی می گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه عکس سلف پرتره اصغر علاقه بند در گالری دیدار برپا است. این هنرمند اصفهانی نخستین دوربین خود را در نوجوانی خرید و ثبت لحظه ها با آن دوربین اینک تاریخ را ماندگار کرده است.


فریبرز علاقه بند، فرزند اصغر علاقه بند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه عکس "از شمال تا جنوب همراه با ۷۰ سال عکاسی" مجموعه عکس های پدرم، اصغر علاقه بند است که از سال ۱۳۲۹ از آثار تاریخی شهر های مختلف گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ قاب در این نمایشگاه به انتخاب حامد قصری به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: این عکس ها به صورت سلف پرتره است یعنی سوژه اصلی همه آنها پدرم با بک گراند آثار تاریخی و فضاهای قدیمی است.

علاقه بند با اشاره به "پدر سلفی"، عنوانی که به پدرش داده اند، گفت: تعریفی که از سلفی توسط هنرمندان و روانشناسان مطرح می شود در اصل مجموعه ای از ژست ها و فیگورها در شرایط زمانی و مکانی است که یک شخص از خود می گیرد؛ ما امروز به این شرایط واقف هستیم و وقتی آثار پدرم را بررسی می کنید متوجه می شوید در زمانی که دوربین های ابتدایی وجود داشته مولفه های امروزی را درباره سلفی رعایت کرده است.

به گزارش ایمنا،  قدیمی ترین عکسی که از اصفهان در نمایشگاه وجود دارد  از سی و سه پل در سال ۱۳۲۹  است، البته از بناهای دیگر مانند میدان نقش جهان و پل های دیگر و زاینده رود پر آب هم عکس دیده می شود.

علاقه بند اضافه کرد: پدرم در کودکی برای گرفتن عکس به آتلیه ابولقاسم جلا می رود و تحت تاثیر آن قرار می گیرد در سن ۱۶ سالگی یک دوربین می خرد و به دلیل اینکه پدربزرگم این کار را نمی پذیرفت با علاقه ای که به عکاسی داشت مدت ها بدون اطلاع او عکاسی می کرد و این علاقه به عکاسی در سفر در کنار ایشان بوده و خاطرات و عکس های زیادی را ماندگار کرده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با رایزنی هایی که می کنیم بتوانیم این نمایشگاه را در تهران نیز برگزار کنیم.

کد خبر 355082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.