مجلس باید برای حل مشکلات صنف طلا و جواهر ورود کند

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع ارزش افزوده در سال‌های اخیر، گفت: همه اتحادیه ها در مورد این مسئله حرکت‌های بسیاری داشته، مدت هاست این بحث در مجلس شورای اسلامی مطرح است و تا مجلس دستور حل آن را ندهد، این مشکلات حل شدنی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ شیشه بران ظهر امروز (سه شنبه) در همایش میز طلا و جواهر کشور که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از مطرح شدن بحث ارزش افزوده شناسایی مودیان مالیاتی بود و هیچ کسی نیز با مطرح شدن این بحث مخالفتی ندارد، تمام فعالان این عرصه کارگاه‌های دارای یک کارگر و کارگاه‌های دارای ۲۰۰ نیرو هیچ کدام با این موضوع مقابله ای ندارند.

وی افزود: مشکل اساسی در روش وضع و اتخاذ مالیات از طلا و جواهر است، خواسته این صنف نیز دریافت مالیات از دستمزد است درحالیکه اکنون از اصل طلا مالیات دریافت می شود.

شیشه بران با تاکید بر اینکه در حل مشکلات این صنف، تهران و اصفهان مطرح نیست و همه باید همکاری لازم را برای حل مشکلات داشته باشند، افزود: همه فعالان اقتصادی این صنف، ارگان های مختلف و سازمان صنعت و معدن باید دست به دست هم داده و در حل مشکلات صنف طلا و جواهر کشور کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: بحث مهم دنیای امروز این است که باید به سمت کسب درآمدهای غیرنفتی و غیرفسیلی رفت، یکی از اصنافی که می تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد صنف طلا و جواهر است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان تصریح کرد: سال‌هاست مشکلات و دغدغه های روانی گریبان‌گیر فعالان اقتصادی بوده و امروز هم با نوسانات ارزی روبرو هستیم دیگر نباید خودمان باعث خودزنی و افزایش مشکلات باشیم.

وی گفت: رغبت مردم به خرید طلا کم شده که این موضوع با توجه به افزایش قیمت‌ها طبیعی است.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی میز طلا و جواهر کشور در اصفهان گفت: برای آمدن این میز به اصفهان که سابقه بسیاری در تولید و ساخت طلا دارد بیش از ۱۰ سال زحمت کشیده شده است و امیدواریم همه فعالان عرصه طلا و جواهر همکاری لازم را با این میز داشته و در راه رسیدن به حل مشکلات تلاش کنند.

تشکیل کمیته تخصصی طلا و جواهر کشور

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور نیز در ادامه از راه اندازی کمیته ای در کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با همکاری اتاق اصناف ایران خبر داد و افزود: این کمیته تدوین دستورالعمل های مربوط به صادرات و واردات طلا را بر عهده دارد.

محمد کشتی آرا با اشاره به تدوین بسته های حمایتی و تسهیلات صادرات و واردات طلا، افزود: برای ورود طلا شرایط ویژه ای تعیین و سعی شده که بروکراسی های سخت موجود حذف شود.

وی اضافه کرد: پیش از این باید ثبت سفارش می شد اما با دستور جدید بانک مرکزی از این پس هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند شمش طلا را وارد کند البته به شرط آنکه این واردات رهگیری و محل ورود آن مشخص شود.

کد خبر 354961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.