از رویارویی قلعه نویی با نکونام تا دنده معکوس از لیگ سه و یک

دیدار های جام حذفی فوتبال ایران در حالی برگزار می شود که تقابل جواد نکونام و امیر قلعه نویی، جنگ دو تیم خوزستانی و مصاف تیم های لیگ یک و سه از جذابیت های مرحله یک هشتم نهایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت های جام حذفی فوتبال ایران در شرایطی امروز با برگزاری یه بازی معوقه از مرحله یک شانزدهم نهایی پیگیری می شود که بررسی بازی امروز و دیدار های مرحله یک هشتم نهایی را در ادامه می خوانید:

دیدار های مرحله یک شانزدهم نهایی

نفت مسجد سلیمان - استقلال تهران؛ مهمانی بعد از دربی

تیم های استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان در شرایطی دیدار معوقه مرحله یک شانزدهم نهایی را از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امروز -۱۰ مهرماه- در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار می کنند که پیش از این دیدار نتایج مطلوبی در لیگ برتر کسب نکرده اند. استقلال با کسب یک امتیاز از دربی تهران پا به میدان می گذارد و در سوی مقابل نیز شاگردان علیرضا مرزبان پس از شکست خانگی در هفته هشتم لیگ برتر مقابل سپاهان خود را برای مصاف با استقلال آماده می کنند. استقلالی ها که در لیگ برتر نتایجی سینوسی بدست آوردند سعی دارند در اولین گام جام حذفی یک پیروزی خارج از خانه بدست آورند تا ضمن راضی نگه داشتن هواداران خود، مسیر نزدیکتر برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را طی کنند. نفتی های مسجد سلیمان هم که امسال لیگ برتری شدند با توجه به شرایط میزبانی نمی خواهند بازنده این دیدار باشند و تلاش می کنند با غلبه بر استقلال به سلامت راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

پرسپولیس - ۹۰ ارومیه؛ بازی آسان اما در زمان نامعلوم

پرسپولیس به دلیل حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیایی هنوز فرصت رویارویی با این تیم ارومیه ای را پیدا نکرده و می داند که پس از اتمام دیدارهای آسیایی، در فرصتی مناسب که هنوز از سوی سازمان لیگ اعلام نشده باید میزبان ۹۰ ارومیه باشد. در طرف مقابل، ۹۰ ارومیه که با خرید امتیاز ماشین سازی تبریز فرصت حضور در لیگ یک را بدست آورده از ۶ بازی سه امتیازی است و شرایط خوبی در لیگ دسته یک ندارد اما فرصت بازی در ورزشگاه آزادی و پخش زنده تلویزیونی می تواند بهترین انگیزه برای بازیکنان و کادر فنی این تیم باشد تا ناکامی های لیگ آزادگان را جبران کنند.

دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی

استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان؛ حضور قطعی یک تیم خوزستانی در مرحله یک چهارم نهایی

دیدار خوزستانی های لیگ برتر در جام حذفی گویای این است که خوزستان حداقل یه سهمیه در مرحله یک هشتم نهایی خواهد داشت. استقلال خوزستان که در مرحله یک شانزدهم نهایی توانست در ورزشگاه دیر اهواز با نتیجه ۲ بر صف شاهین انزلی را شکست دهد، از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه -۱۲ مهرماه- میزبان صنعت نفتی خواهد بود که در مرحله قبل تیم پرستاره تراکتورسازی تبریز را در ضربات پنالتی مغلوب کرده است.

مقاومت تهران - داماش گیلان؛ جدال لیگ دویی برای صعود

مقاومت تهران که در گروه A لیگ دسته دو باشگاه های کشور با هفت امتیاز از سه مسابقه در صدر جدول قرار گرفته با پیروزی یک بر صفر در خانه پرسپولیس پاکدشت پا به این مرحله گذاشته و می بایست از ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه پنجشنبه -۱۲ مهرماه- رو در روی داماش گیلان، قرار بگیرد. داماش گیلان هم که با پیروزی مقابل چوکای تالش در ضربات پنالتی به این مرحله رسیده با ۴ امتیاز از دو مسابقه در رده هشتم گروه A لیگ دسته دو قرار دارد.

پدیده - فولادخوزستان؛ یحیی در دو جام کوتاه نمی آید

صدر نشین لیگ برتر که در مرحله یک شانزدهم نهایی موفق شده ذوب آهن را در اصفهان مغلوب کند از ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه روز جمعه -۱۳ مهرماه- در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد میزبان فولاد خوزستان، دیگر تیم لیگ برتری حاضر در این مرحله خواهد بود. شاگردان گلمحمدی در تیم پدیده قصد دارند به مانند لیگ برتر، در جام حذفی هم موفق ظاهر شوند و با غلبه بر فولاد به در هر دو جام بمانند. اما فولاد خوزستان هم دست و پا بسته به نظر نمی رسد و پس از پیروزی ۷ بر صفر مقابل تیم مس شهر بابک برای رقبای خود در جام حذفی خط و نشان کشید.

مس کرمان- سیراف کنگان؛ دنده معکوس از لیگ سه و یک

مس کرمان که چند سالی است از لیگ برتر دور شده، در نخستین دیدار خود در جام حذفی تیم پدیده ملکشاهی ایلام را شکست داد و حالا باید به مصاف یک تیم از لیگ دسته سه برود. سیراف کنگان که با شکست نایب قهرمانی جام حذفی، یعنی خونه به خونه بابل به این مرحله رسیده از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه روز جمعه -۱۳ مهرماه- در کرمان میهمان شاگردان نادر دست نشان خواهد بود. کرمانی ها هرچند از لیگ برتر دور هستند اما بدشان نمی آید برای برگشت به سطح اول فوتبال ایران، به مراحل بالاتر جام حذفی صعود کنند تا بار دیگر اسم ورسم خود را تازه کنند. اما کنگانی ها نیز پس از برتری در دیدار نخست به این خوب باوری رسیده اند که می توانند مقابل تیم های حاضر در لیگ های بالاتر خوب بازی کنند و حتی پیروز هم شود، که البته موضوع کار را برای نس های کرمان سخت می کند.

سپاهان - نساجی مازندران؛ اولین تقابل قلعه نویی و نکونام در قامت سرمربی

تیم های سپاهان و نساجی که به ترتیب با برتری مقابل شهرداری ماهشهر و شاهین لردگان به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رسیده اند از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه روز جمعه -۱۳ مهرماه- و با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. از نکات ویژه این دیدار اولین رویارویی قلعه نویی و نکونام در قامت سرمربی است که بر جذابیت های این دیدار می افزاید. سپاهان که در لیگ برتر شرایط به مراتب بهتری نسبت به نساجی دارد پس از چند سال ناکامی در صعود به مراحل جام حذفی، این بار عزم خود را جزم کرده تا جزء مدعیان این جام باشد. در طرف مقابل هم نکونام و شاگردانش که بعد از این دیدار بار دیگر در لیگ برتر هم باید به مصاف سپاهان بروند قصد ندارند از پیش بازنده باشدند و مطمعناً برای یک نمایش قوی خور را آمده مصاف با سپاهان می کنند.

پارس جنوبی جم - ماشین سازی تبریز؛ تقابل لیگ برتری های میان جدولی

شاگردان مهدی تارتار در پارس جنوبی جم که موفق شدند در مرحله یک شانزدهم نهایی پیکان را در ضربات پنالتی مغلوب کنند باید به مصاف ماشین سازی تبریز بروند که در مرحله نخست موفق به شکست کاسپین در زمین این تیم شده است. جدال شاگردان تارتار و مهاجری از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه روز شنبه -۱۴ مهرماه- آغاز می شود و برنده این دیدار می تواند بدون توجه به شرایط لیگ برتر، حساب ویژه ای روی ادامه مسیر این جام داشته باشد.

کد خبر 354957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.