لزوم بازنگری در ایمن سازی سی و سه پل

لزوم بازنگری بهتر در ایمن‌سازی سی و سه پل و پیگیری تملک زمین برای ایجاد ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی در اصفهان از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان در چهل و نهمین جلسه علنی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در بخش تذکرات شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نماینده همه اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: همه شهروندان حق دسترسی به اطلاعات را دارند تا بتوانند عادلانه در دادرسی‌ها از خود دفاع کنند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی سی و سه پل افزود: سی و سه پل یکی از بناهای شاخص تاریخی و نمادی از هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان است، اگر چه امروز خشکی زاینده رود زخمی است بر پیکره این پل؛ اما ما هم طی سال‌های متمادی و با اجرای پروژه‌های عمرانی همچون احداث قطار شهری و با تیغ بی تدبیری و مطالعات غیرکارشناسی، تنش را آزرده و جانش را خسته کرده‌ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایمن‌سازی و مناسب سازی بناهای تاریخی، بخشی از اقدامات حفاظتی، باز زنده سازی و بهسازی برای ماندگاری و پویایی این بناها و محوطه‌ها خواهد شد، ادامه داد: اگر در این فرآیند و مداخلات، توجه لازم به پیشنیه و طول عمر بنا و ویژگی‌های کالبدی و معماری آن و همچنین تعلقات هویتی جامعه و اثربخشی فرهنگی آن نشود، اصالت، هویت و فرهنگ شهر و شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در ایمن‌سازی سی و سه پل، روش های منطقی‌، کارآمدتر و متناسب با استانداردهای جهانی در حفظ این بنا در دسترس نبود که شاهد وضعیت فعلی این پل باشیم؟، اضافه کرد: مدیران میراث فرهنگی در این خصوص صحبت‌های مفصلی داشته‌اند که این اقدامات با نظر کارشناسان و شورای فنی و... حوزه میراث فرهنگی در حال انجام است و تأکید بر حفظ اصالت و هویت بنا و عدم مداخلات غیرکارشناسی و آسیب رساندن به آن را داشته‌اند؛ اما هرکدام از ما با ذهنیت و خاطره و حس تعلقی که به این بنا داریم این تغییرات کالبدی را که ادعا شده فضای بصری پل را تحت الشعاع قرار نمی دهد، چگونه می بینیم؟! لذا خواهشمندم مسئولان ذی ربط ضمن شفاف سازی در این دوره صدای سمن ها و دیگر دلسوزان میراث فرهنگی را بشنوند.

پیگیری تملک زمین برای ایجاد ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی

همچنین امیراحمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این بخش ضمن تبریک روز آتش‌نشان به فعالان این عرصه با بیان اینکه ضروری است پیگیری‌های لازم مبنی بر اعمال قانون مشاغل سخت برای آتش‌نشانان به صورت جدی صورت گیرد، گفت: همچنین تملک زمین برای راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در شهر اصفهان پیگیری شود، به روزرسانی تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، ارتقاء سطح رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرسنل و خانواده های آتش‌نشان‌ها نیز در دستور کار مسئولان شهرداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی ضروری است از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و خیران در راستای مسائل ایمنی و امنیت شهر بهره برد.

لزوم توجه به مدیریت واحد شهرداری

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز آتش نشان و روز ناشنوایان اظهار کرد: توجه به ناشنوایان و حمایت از آنها لازم است به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گیرد.

وی همچنین به لزوم ایجاد مدیریت واحد در شهرداری اشاره کرد و گفت: برخی ناهماهنگی‌ها در شهرداری اصفهان بین بخش‌های مختلف دیده می شود که نیاز به مدیریت دارد تا خسارتی به شهر و شهروندان وارد نشود.

مسئولان، مردم را صاحب قدرت و ثروت بدانند

 پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بخش از جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه اعتماد بین مردم و مسئولان زمانی ایجاد می‌شود که مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند، اظهار کرد: مسئولان باید مردم را صاحبان قدرت و اختیار بدانند.

وی افزود: مردم شرق اصفهان به ویژه کشاورزان دارای مشکلات عمده‌ای هستند که امیدواریم با همکاری همه ادارات کل استان این مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 354771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.