احیاء پارک دور شهر پس از سال‌ها انتظار

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از واگذاری بوستان نجمه پس از رایزنی‌های بلندمدت با توافق بین شهرداری و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان، با اشاره به واگذاری بوستان نجمه به شهرداری، اظهار کرد: این بوستان ۲.۵ هکتاری پس از رایزنی‌های بسیار با توافق بین شهرداری و آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) ۱۵ ساله به شهرداری واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: احداث شهربازی محدود، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین ورزشی روباز و بوستان بانوان از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام برای این بوستان است که تا پایان سال تکمیل و اجرایی می‌شود.

جوادیان گفت: در حال حاضر در بخش‌هایی از بوستان درختکاری صورت گرفته و آب‌نماهای آن نیز احیاء و راه‌اندازی شده است.

وی مهم‌ترین عوامل محدودکننده پیش روی توسعه فضای سبز شهر را کمبود آب و کیفیت پایین آن، گرمای شدید، خشکی هوا، سرمای شدید و حجم بالای تردد زائر و بازدیدکننده دانست و خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی هم سرعت توسعه فضای سبز را محدود می‌کنند. به‌طور مثال شرکت توزیع برق برای رفع خطر سیم‌ها اقدام به قطع سرشاخه‌های درختان می‌کند و تاج درخت را برمی‌دارند که این خود یک مشکل جدی برای حیات درختان شهر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: از راه‌های رفع این مشکل استفاده از کابل نگهدار است از همین رو از سال گذشته قطع تاج درختان را ممنوع کرده‌ایم و اداره برق باید برای رفع خطر کابل‌ها از کابل نگهدار استفاده کند.

کد خبر 354762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.