عواید حاصل از فروش املاک مازاد در توسعه فضاهای آموزشی استفاده می شود

لنجان-مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت:به موجب قوانین و مقررات موجود، شوراهای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها و مناطق کشور اجازه دارد، اراضی و املاک مازاد خود را پس از تغییر نوع کاربری آن، به فروش برساند و عواید به دست آمده صرف هزینه های آموزشی در همان منطقه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد حسین سجاد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان لنجان اظهار کرد: امروز وضعیت اعتبارات وضعیت مناسبی نبوده و نباید فراموش کرد زمان ابلاغ و تحویل نقدینگی نیز در زمان مناسبی انجام نمی گیرد و باید به این مهم توجه داشت اداره کل نوسازی مدارس ریالی نقدینگی در اختیار نداشته و با اسناد خزانه پروژه های خود را اجرایی می کند.

وی افزود: با توجه به وضعیت اخیر بازار مشکلات پیش روی اداره کل نوسازی مدارس دوچندان شده است اما در این شرایط نیز تلاش فراوانی را بکار گرفته ایم تا بتوانیم مدارس نیمه تمامی چون مدرسه محمودیه و فتحی در باغبادران با سرعت هرچه بیشتر به پایان برسد و تا پایان مهر ماه این مدارس به آموزش و پرورش تحویل شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: در روستای حجت آقا شاهد رویه بی سابقه ای بوده ایم که شبکه بهداشت و درمان به دلیل وجود مدرسه از آموزش و پرورش شکایت کند، هرچند این مسئله منع قانونی نیز داشته و امید است اختلافات بین دستگاهی با تعاملات و حکمیت بین دستگاهی مرتفع شود، با توجه به خطر افراین بودن مدرسه فعلی در روسای حاجت آقا در تلاش هستیم طی سه ماه آینده مدرسه را به اتما رسانده تا جابجایی دانش آموزان انجام گیرد.

وی با اشاره به مشکلات مدارس تخریبی گفت: بیشترین مشکلات آموزش و پرورش در بخش مدارس تخریبی بوده و این مسئله نیز به دلیل عمر بالای ساختمان مدارس بعد از گذر زمان است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

سجاد ادامه داد: مدرسه منزوی زاده شهر چرمهین مورد بهره برداری قرار گرفته اما با توجه به نیت خیر برای نامگذاری این مدرسه به نام پرفسور سمیعی در تعامل با پرفسور سمیعی هستیم تا هر زمان در ایران حضور داشتند بتوانیم با حضور وی این مدرسه را افتتاح کرده و دانش آموزان نیز درک کنند با تلاش می توانند به چه جایگاهی دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد:با توجه به فقر فضای ورزشی در شهر چرمهین برنامه ریزی لازم در خصوص اتمام پروژه سالن ورزشی مدرسه بهار در دستور کار قرار گرفته است و اعتبار آن از ارزش افزوده استانی تامین شده و پس از ابلاغ موافقت نامه ها کار اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای توسعه فضاهای آموزشی عنوان کرد: به موجب قوانین و مقررات موجود، شوراهای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها و مناطق کشور اجازه دارد، اراضی و املاک مازاد خود را پس از تغییر نوع کاربری آن، به فروش برساند و عواید به دست آمده صرف هزینه های آموزشی در همان منطقه کنند.

وی یادآور شد: در بحث تجاری سازی مدارس نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و طبق بند(هـ) تبصره (۹) لایحه بودجه ۹۷،  تغییر کاربری برای ایجاد فضاهای آموزشی را از پرداخت کلیه عوارض معاف کردند.

سجاد افزود: قطعا اگر نتوایم عملکرد  قابل قبولی را در این حوزه از خود به نمایش بگذاریم ممکن است سال آینده این مهم از قانون بودجه حذف شود و شرط بقاء این تبصره قانونی ارایه عملکرد قابل قبول است و خیرین نیز از این موضوع استقبال کرده اند.

کد خبر 354358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.