استارت آپ ها و دانش فنی جایگزین کالاهای ملموس شده است

مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: بسیاری از کشورها انرژی و صادرات محصول و کالا را کنار گذاشتند و بر روی صادرات دانش فنی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید رضا فاتحی عصر امروز(سه شنبه) در نخستین نمایشگاه تکنولوژی های نوین و استارت آپ ها اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ شرکت استارت آپی و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند که در حوزه های مختلف دانش فنی  و تکنولوژی یا نوآوری خاصی دارند. 

فاتحی با اشاره به فعالیت جدید در برگزاری رویدادهای متنوع در نمایشگاه تصریح کرد: این رویدادها به پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان برای شناسایی سرمایه گذاران کمک می کند.

 وی افزود: رویدادهای داوری در اینده نزدیک برگزار می شود تا استارت آپ ها بتوانند ایده ها و طرح های خود را ارائه دهند و سرمایه گذران بتوانند آن ها را شناسایی کنند. 

مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به نمونه شرکت های فعال در نمایشگاه گفت: شرکت هایی با حوزه فعالیت فناوری های اینترنت اشیاء، پرینترهای سه بعدی و شرکت های دانش بنیانی که در حوزه های کشاورزی و خاک فعالیت دارند یا در حوزه های تصفیه آب صنعتی و تجهیزات ساخت و تولید در این نمایشگاه حضور دارند. 

فاتحی با بیان اینکه در گذشته تجهیزاتی که در حال حاضر این شرکت ها به صورت بومی تولید می کنند را از خارج از کشور وارد می کردیم، افزود: در نخستین نمایشگاه استارت آپ ها هر دو نوع شرکت های قدیمی و تازه تأسیس حضور دارند همچنین استارت آپ های تازه تأسیس ایده های خود را به نمایش می گذارند و شرکت هایی که به مرحله تجاری سازی و تولید محصول رسیده اند نیز به ارائه محصولات خود می پردازند. 

وی با تأکید بر اینکه در دنیا استارت آپ ها و دانش فنی جایگزین کالاهای ملموس شده است، تصریح کرد: بسیاری از کشورها انرژی و صادرات محصول و کالا را  کنار گذاشتند و بر روی صادرات دانش فنی فعالیت می کنند.

فاتحی با اشاره به حمایت دانشگاه ها و مراکز رشد گفت: دانشگاه ها و به خصوص شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نقش بسیار مهمی در حمایت از شرکت های نوین و استارت آپ ها داشته اند که این حمایت ها از زمانی که ایده ای به ذهن افراد می رسد تا زمان تجاری سازی و ارائه آن به بازار ادامه دارد.

به گزارش ایمنا،  زمان فعالیت این نمایشگاه از سوم تا ششم مهرماه، ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب است که در حاشیه آن  رویدادهای مختلفی اعم از باشگاه مدیران و مشاوران، رویداد ایده شو که ایده ها و طرح ها و ایده ها را شناسایی می کنند و همچنین رویدادهای داوری و رویدادهای فراخوان برگزار می شود. 

کد خبر 354353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.