نمایشگاه، نبض اقتصاد است

رییس نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: :نمایشگاه حال و روز اقتصاد را نشان می دهد و متأسفانه تعداد بسیاری از مسئولان از نمایشگاه ها بازدید نمی کنند، این در حالی است که سرمایه های بسیاری صرف برگزاری آن می شود و بازدید مسئولان از نمایشگاه ها خود نوعی باعث آگاهی آن ها در خصوص وضعیت اقتصادی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یار محمدیان رییس شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان امروز(سه شنبه) در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تکنولوژی های نوین و استارت آپ ها در نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار کرد: تفاوتی اساسی این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه ها این است که در آن دانش فنی و تکنولوژی مورد عرضه واقع می شود.

وی با اشاره به استقبال از تکنولوژی های نوین و استارت آپ ها از سوی جوانان و اهل فن و نوآوری تصریح کرد: امسال نخستین نمایشگاه تکنولوژی های نوین را در اصفهان برگزار کردیم و همچنین یک نمایشگاه اتوکام نیز در سال جاری خواهیم داشت که در رابطه با سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری است.

یارمحمدیان با اشاره به فضای نمایشگاه و شرکت هایی که در آن حضور دارند، گفت: نمایشگاه استارت آپ ها در فضایی بالغ بر ۳۵۰۰ متر و با حضور ۷۰ شرکت مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و چهارمحال بختیاری برگزار می شود که زمینه های مختلفی مانند استارت آپ ها، کسب و کارهای جدید، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد صنایع خلاق و پیشرو و مراکز دولتی و بخش خصوصی در این نمایشگاه مشارکت دارند.

رییس نمایشگاه های بین اللمللی اصفهان در خصوص برندهای مختلف شرکت کننده در نمایشگاه استارت آپ ها گفت: برندهای مختلفی از جمله ثامن، ارتباط عصر، کارگزاری، بانک پاسارگاد، کارگزاری شهر، صاایران، شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه اصفهان و توسعه مدیریت ارتباطات ماندگار از برندهای شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

یارمحمدیان با ابراز تأسف از تلاطم های ارزی بسیار و وضعیت رکود تورمی در جامعه گفت: متأسفانه وضعیت خوبی در بازار وجود ندارد و برگزاری این نمایشگاه ها براساس نظر کارشناسان امر به واقع یک شاهکار است چراکه بسیاری از نمایشگاه ها در اصفهان برگزار می شود، اما در استان های دیگر این نمایشگاه ها کنسل شده اند.

وی گفت: بهتر شدن اوضاع اقتصادی به بهتر شدن وضع صاحبان کسب و کار ها و فعالان اقتصادی منجر می شود که این امر باعث حضور بیشتر این فعالان در نمایشگاه ها خواهد بود، اما در حال حاضر در مقابل تحریم و نابسامانی های بازار  در حال مقاومت هستیم و باید تهدیدها را به یک فرصت تبدیل کنیم تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از نمایشگاه استفاده بیشتری ببرند.

رییس نمایشگاه های بین المللی اصفهان با تأکید بر لزوم افزایش صادرات گفت: در حال حاضر بهترین زمان برای صادرات است چراکه سود بیشتری عاید تولید کنندگان خواهد کرد و همچنین باعث رونق بخشی بیشتر اقتصاد خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ ساله این شرکت در اصفهان گفت: تقریباً همه مسئولان شرکت نمایشگاه های استان را شناخته اند، اما انتظارات ما برای حضور مسئولان در نمایشگاه ها تا به حال برآورده نشده است.

یارمحمدیان با تأکید بر اینکه نمایشگاه نبض اقتصاد است، اظهار کرد: نمایشگاه حال و روز اقتصاد را نشان می دهد و متأسفانه تعداد بسیاری از مسئولان از نمایشگاه ها بازدید نمی کنند، این در حالی است که سرمایه های بسیاری صرف برگزاری آن می شود و بازدید مسئولان از نمایشگاه ها خود نوعی باعث آگاهی آن ها در خصوص وضعیت اقتصادی، صنایع و منابع می شود.

کد خبر 354350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.