پایان استفاده از رمز عبور برای کاربران مایکروسافت!

شرکت مایکروسافت به تازگی اپلیکیشن جدید ابداع کرده است که کاربران توسط آن می‌توانند بدون استفاده از رمز عبور وارد برنامه‌های خود شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاربران شرکت مایکروسافت به زودی قادر خواهند بود به کمک یک اپلیکیشن تجاری، به جای استفاده از رمز عبور به کمک اثر چهره، اثر انگشت و یا قرار دادن پین کد (PIN) وارد سیستم خود شده و از سرقت اطلاعات توسط هکرها در امان بمانند.

به گفته شرکت مایکروسافت با طراحی اپلیکیشن "sign-in app" که توسط سرویس مدیریتی "Azur Active Directory " پشتیبانی می‌شود، دیگر استفاده از رمز عبور روزهای پایانی خود را طی می‌کند. شرکت مایکروسافت به دنبال تمایز سرویس‌های ابری خود با ویژگی‌های امنیتی بیشتر است و به تازگی تعداد زیادی از ویژگی‌های امنیتی جدید را معرفی کرده و زحمت ورود کاربران به حساب های خود را کاهش خواهد داد.

با پشتیبانی " Azure AD"،  کاربران قادر خواهند بود از یک گوشی هوشمند که اپلیکیشن Microsoft Authenticator بر روی آن نصب شده است، استفاده کرده وتوسط یک PIN یا یک شاخص بیومتریک مانند اثر چهره و یا اثر انگشت برای ورود به سیستم استفاده کنند. به گفته مایکروسافت، احتمال اینکه گوشی  کاربران دزیده شود کمتر از احتمال سرقت رمز عبور آن ها توسط است. راب لفرتز، مدیر برنامه‌های امنیتی مایکروسافت در این باره می‌گوید: "با استفاده از روش sign-in جدید، احتمال کشف رمز افراد تا ۹۹.۹ درصد کاهش یافته  و با حذف رمز عبور (passwords)، کاربران راحت تر می‌توانند وارد سیستم شوند."

گفتنی است محصولات مایکروسافت که کاربران با استفاده از اپلیکیشن "Azure AD for sign-in " و بدون استفاده از رمز عبور می‌توانند وارد آن ها شوند شامل برنامه های Office ۳۶۵, Azure و  Dynamics CRM Online است.

کد خبر 354329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.