مسکن مهرنشینان چرمهین از کمبود فضای آموزشی رنج می برند

لنجان- رییس شورای اسلامی شهر چرمهین گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات آموزش و پرورش در مسکن مهر این شهر است که منجر به معضلات زیادی شده و برهمین اساس به نظر می رسد تامین اعتبار لازم برای ساخت فضای آموزشی در این مجموعه نیازمند مشارکت نهادهای مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امیر قدیمی در نشست با مدیرکل نوسازی استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و یادگیری بخش مهمی از زندگی هر انسان به شمار می آید و نباید فراموش کرد فضای فیزیکی نقش مهمی در امر آموزش و یادگیری دارد و برهمین اساس فضای آموزشی و طراحی فضای آن باید با سن و مقطع تحصیلی دانش آموزان هماهنگ باشد.

وی افزود: متوسط سرانه فضاهای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۱۶ متر مربع برآورد شده است که این عدد سهم هر دانش آموز از فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی است و برهمین اساس انتظار می رود ایده آل ترین سرانه تحصیلی نیز در اختیار دانش آموزان شهر چرمهین قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر چرمهین با بیان اینکه ۷۰۰ خانواده در مسکن مهر شهر چرمهین سکونت دارند، تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات آموزش و پرورش در مسکن مهر این شهر بوده که منجر به مشکل ساکنان مسکن مهر این شهر شده است و برهمین اساس به نظر می رسد تامین اعتبار لازم برای ساخت فضای آموزشی در این مجموعه نیازمند مشارکت نهادهای مرتبط بوده و با توجه به وجود خیران مدرسه ساز همکاری این گروه نیز بسیار کارساز است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تربیت کننده سرمایه اجتماعی در جامعه است و اگر دانش آموزان به عنوان سرمایه بزرگ کشور در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی تربیت شوند، می توانند نقش های خود را در بزرگسالی با ظرافت و حساسیت ایفا کنند.

قدیمی یادآور شد: اتمام سالن ورزشی مدرسه بهار شهر چرمهین نیز یکی از مطالبات مردم این شهر بوده و انتظار می رود پس از ۱۰ سال این مهم تحقق یافته تا کام مردم خصوصا دانش آموزان بیش از پیش شیرین شود.

کد خبر 354327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.