چهار محصول فناورانه در پارک علم و فناوری اصفهان رونمایی شد

چهار محصول فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این شهرک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین محصول فایروال وب اشتراکی که توسط شرکت فنی مهندسی آینده‌سازان پردازش امن (آسپا) تولید شده، برنامه‌های کاربردی تحت وب با استقرار در کنار کارگزارهای وب یک سازمان و تمرکز بر روی ترافیک وب، حملات تحت وب را تشخیص داده و مانع از نفوذ هکرها به وب‌سایت‌ها می‌شود.

این نوع دیواره آتش با تمرکز بر پیام‌های ارسالی در لایه کاربرد شبکه و پروتکل‌های مربوط به وب، حملاتی را که از دید فایروال‌های عادی و سیستم‌های تشخیص نفوذ در لایه‌های پایین‌تر پنهان می‌مانند، تشخیص داده و عکس‌العمل مناسبی را در برابر آن‌ها اتخاذ می‌کند.

دومین محصول نُهام است که توسط شرکت مروارید پیام پرداز طراحی شده؛ این سامانه، رای‌گیری الکترونیکِ امن راه دور بر اساس پیشرفته‌ترین پروتکل‌های رمزنگاری و امنیتی را فراهم می‌کند، همچنین پروتکل‌های امن به کار گرفته شده در نهام، علاوه بر افزودن ویژگی‌های کاربردی به فرآیند رای‌گیری سنتی، نهایت امنیت و اعتماد را برای رای‌دهندگان فراهم می‌آورد.

تامین محرمانگی آرا و وارسی‌پذیر بودن مراحل مختلف رای‌گیری از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی نهام است.

صاپست که توسط شرکت ایده‌بنیان شریف طراحی شده است، فناوری رونمایی شده دیگری توسط وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات بود.

این فناوری نوین، مبتنی بر رمز داده‌هاست که یک کد را جایگزین آدرس و نشانی مرسوم کرده و سپس، متقاضی تا پایان عمر، تنها از یک کد به عنوان نشانی استفاده خواهد کرد و معضل تغییر آدرس برای همیشه برطرف و تمام مرسولات پستی در آخرین نقطه‌ای که متقاضی حضور دارد، به وی تحویل داده خواهد شد.

همچنین در مواقع دلخواه، استفاده‌کنندگان می‌توانند آدرس خود را پنهان کرده و کد صاپست را جایگزین آن کنند.

سامانه تحلیل رفتاری ترافیک (NBA) که با شناخت رفتار ترافیک شبکه در سطح عمیق (DPI)، رفتارهای غیرطبیعی رخ داده در شبکه (مثل حملات جدید) را تشخیص داده و هشدار می‌دهد، توسط شرکت پیام پرداز طراحی و ساخته شده و امروز رونمایی شد.

شناسایی حملات ناشناخته  (zero-day) در ستون فقرات شبکه با کمترین هزینه، ایجاد امکانات لازم برای تطابق‌سنجی فعالیت کاربران با استانداردهای امنیتی در سطح لایه کاربرد، تولید نشانه‌های ترافیکی ارزشمند جهت جرم‌شناسی، شناسایی حملات مانای پیشرفته (APT) با مجمتع‌سازی با SIEM ها جهت ایجاد SOC مدرن و ارائه امکانات لازم به تحلیلگران جهت ایجاد چرخه‌ی شکار تهدیدات (Threat Hunting) از جمله قابلیت‌های این سامانه است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بیش از ۵۰۰ واحد فناور، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی کشور بردارد.

کد خبر 354207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.