معجزه‌ای در کار نبود/ حذف آبی‌های تهران از آسیا

تیم فوتبال استقلال با تساوی در زمین السد، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران تیم‌های السد قطر و استقلال در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف هم رفتند.

استقلال که بازی رفت را با نتیجهسه بر یک به حریف واگذار کرده بودند تنها به یک معجزه برای صعود نیاز داشت. آنها بازی را خوب شروع نکردند و این السد بود که در دقیقه ۲۷ روی کار تیمی و البته اشتباهات مدافعان استقلال، توسط عفیف به گل اول رسید تا نتیجه بازی در مجموع چهار بر یک به سود السد شود.

اما در ادامه استقلال خیلی زود با گل روح الله باقری در دقیقه ۳۳ نتیجه را به تساوی کشاند و در آغاز نیمه دوم نیز روی یک ضربه کرنر با ضربه سر مرتضی تبریزی در دقیقه ۴۹ به گل دوم رسید تا در زمین السد از حریف پیش بیفتد و امید نزد هواداران این تیم زنده شود.

استقلال که برای گل سوم پیش کشیده بود روی یک حمله سریع از سوی السد و خطای روزبه چشمی که منجر به دریافت کارت زرد دوم و اخراج او شد ناچار به ادامه بازی با یک یار کمتر شد تا کار به مراتب سخت تری برای به ثمر رساندن گل حیاتی سوم داشته باشد.

استقلال که حدود ۴۰ دقیقه مجبور بود با یک یار کمتر بازی کند، در طول نیمه دوم عمدتاً قادر به تحت فشار گذاشتن السد نبود و شاگردان وینفرد شفر تنها در ۱۰ دقیقه پایانی بازی رو به بازی انتحاری آوردند که آن هم حاصلی برای استقلال نداشت.

در دقیقه ۹۰ روی یک ضد حمله، السد صاحب ضربه پنالتی شد تا بازی در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ تمام شود.

بدین ترتیب استقلال با وجود تساوی ۲ بر ۲ در این دیدار، در مجموع با شکست ۵ بر ۳ از دور رقابت‌ها حذف شد و این السد بود که حریف پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۲۷- السد)- توپ در محوطه جریمه در حالت پشت به دروازه به بونجاح رسید و او در ادامه با پاسی کوتاه منجر به تک به تک شدن عفیف با رحمتی شد که مهاجم السد با ضربه‌ای بی نقص دروازه استقلال را باز کرد.

۱-۱ (۳۳- استقلال)- ارسال همام از سمت چپ به باقری رسید و او پس از کنترل توپ با ضربه پای چپ دروازه السد را به لطف مهار ناقص دروازه بان این تیم باز کرد.

۲-۱ (۴۹- استقلال)- ارسال کرنر فرشید اسماعیلی با ضربه سر دقیق تبریزی همراه شد تا دروازه السد برای بار دوم باز شود.

۲-۲ (۹۰+۱- السد)- با اعلام خطای پنالتی رحمتی روی مهاجم السد، بغداد بونجاح پشت توپ ایستاد و بر خلاف شیرجه رحمتی، دروازه استقلال را باز کرد تا السد بازنده بازی برگشت هم نباشد.

ترکیب دو تیم:

السد: مشعل عیسی، پدرو کوریا، بوعلم خوخی، حمید اسماعیل، عبدالکریم حسن، گابی، وو یونگ جونگ (۵+۹۰- سالم علی)، ژاوی، حسن الهیدوس (۷۰- ابوبکر)، اکرم عفیف و بغداد بونجاح

استقلال: مهدی رحمتی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، طارق همام (وریا غفوری -۷۵)، مهدی قائدی (صیادمنش -۴۵)، مرتضی تبریزی و روح الله باقری (آرمین سهرابیان -۵۰)

کد خبر 353629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.