اقتدار هوانیروز در بالاترین حد خود قرار دارد

فرمانده پایگاه چهارم رزمی پشتیبانی عمومی هوانیروز اصفهان گفت: اقتدار هوانیروز علاوه بر اینکه در سال‌های جنگ مشخص بود، امروزه نیز در بالاترین حد خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرتیپ دوم امیرعلی عفیف امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هوانیروز مأموریت‌های مختلفی ازجمله امدادرسانی در بلایای طبیعی، اطفاء حریق و انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای ارتقا توان رزمی دارد.

هم‌چنین، ارشد عقیدتی - سیاسی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس، انجام عملیات نمایشی و رزمی در میدان امام (ره) و دیدار فرماندهان ارتش با نماینده ولی فقیه و برگزاری نماز وحدت از برنامه‌های ارتش برای این هفته است.

حجت‌الاسلام سیدعباس قریشی ادامه داد: مراسم غبارروبی و دیدار با خانواده معظم شهدا، اعزام اکیپ سیار پزشکی به مناطق محروم و تجلیل از پیشکسوت‌های دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی با عنوان جام مقدس نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سرعت عمل نیروی هوایی در پاسخ به دشمن

امیر میرسمیعی، جانشین پایگاه هفتم شکاری در ادامه با اشاره به نقش هوانیروز گفت: نیروی هوایی سابقه‌ای روشن در طول انقلاب و در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشتند و توانستند در جبهه‌های مختلف نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: با آغاز جنگ تحمیلی اولین نیرویی که توانست پاسخ رژیم بعثی عراق را بدهد، نیروی هوایی جمهوری اسلامی بود و دشمن را سه ساعت پس از آغاز جنگ در عملیات "انتقام" مورد حمله قرار داد و دو پایگاه عراقی‌ها را در خاک این کشور بمباران کرد.

میرسمیعی گفت: نیروی هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس وظیفه جمع‌آوری اطلاعات، پشتیبانی نیروهای سطحی در عملیات مختلف و انتقال مجروحان را به عهده داشت و توانست در ساخت و به‌کارگیری تجهیزات نظامی پاسخ گوی تهدیدات خود باشد.

سامانه رادارهای کشف موشکی بومی است

هم‌چنین، سرهنگ محسن عباسی، معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند شهید نصراصفهانی با بیان اینکه با شروع جنگ پدافند، تغییر راهبرد پیدا کرد، گفت: پیش از جنگ وظیفه قرارگاه پدافند تنها دفاع از پایگاه‌های هوایی ارتش بود اما در طول جنگ به دفاع از نقاط حساس، حیاتی، شهرها و نیروهای سطحی مسلح کشور مبدل شد.

وی افزود: در راستای شعار "ما توانسته‌ایم" سامانه رادارهای کشف هوانیروز کاملاً بومی است و قطعات ریز سامانه‌ها در یگان‌های مهندسی تولید می‌شود و به مردم اطمینان می‌دهیم که ثانیه‌ای چشمان ما در دفاع از آسمان کشور بسته نخواهد شد.

کد خبر 353606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.