دارو در صدر کالاهای قاچاق/ سرقت طلای مردان جرم جدید اصفهان

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان سرقت طلای مردان جرم جدید استان اصفهان دانست و گفت: همچنین سرقت از سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند نیز از دیگر جرایمی است که اخیراً افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سعید سلیمیان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا یک هزار ۸۹۵ فقره پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: در این زمینه در پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۷۱ درصد رشد داشته و در پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون ۱۶درصد رشد کشفیات داشته‌ایم.

وی  دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه و سیگار را بیشترین کشفیات قاچاق استان اصفهان اعلام کرد و افزود: در پنج ماه نخست امسال ۹۵ درصد افزایش ریالی پرونده‌های اقتصادی را داشتیم که در این میان اختلاس ۶۷ درصد، اخلال در نظام اقتصادی ۵۰ درصد، زمین خواری ۴۷ درصد، فرار مالیاتی ۳۰۰ درصد و تبانی و تقلب در معاملات ۱۰۰ درصد افزایش داشتهایم.

پلمپ ۵۰ انبار کالا در اصفهان

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه پرونده‌های احتکار در استان اصفهان در پنج ماهه نخست امسال ۷۰۰ درصد افزایش کشف داشته است، ادامه داد: در این بازه زمانی از ۱۷۳ انبار بازدید کردیم که ۵۰ مورد از این انبارها به ارزش ریالی ۷۲۵ میلیارد تومان پلمب شد و دلیل آن عدم اعلام به سازمان صمت و عدم فروش اجناس بوده است.

وی با بیان اینکه هشت انبار احتکاری در اصفهان، شش انبار در تیران و کرون و در دیگر شهرستان‌ها نیز یک یا دو مورد بوده است، افزود: همچنین اخیراً انبارهای احتکاری را تخلیه و آنها را به منازل مسکونی و دامداری‌ها منتقل میکنند که از شهروندان درخواست داریم تا در صورت اطلاع از این موارد موضوع را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

کشف فرار مالیاتی ۶۱ میلیارد ریالی در اصفهان

سرهنگ سلیمیان کشف فرار مالیاتی به ارزش ۶۱ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال را از دیگر اقدامات پلیس آگاهی استان اصفهان برشمرد و افزود: ادر این زمینه باید توجه داشت که افرادی سودجو افراد نیازمند با سطح سواد کم را شناسایی و از مدارک آنها سو استفاده می‌کنند و بعد از مدتی همکاری با ایجاد تغییراتی در اساسنامه شرکت، مالیات را به گردن مدیر شرکت می اندازد و خودشان فرار مالیاتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های کلاهبرداری رمال در استان وجود داشته و در این زمینه پرونده‌ای به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شده است، گفت: خانوادهای به دلیل مشکلاتی که داشتند به این فرد رمالی متوسل می‌شوند، این رمال وارد خانه شده و با تجویز دارو به آنها تلقین می‌کند که اشیاء خانه آنها جن زده شده و به آن‌ها می‌گویدکه باید اموال شما را ببرم و به اجنه نشان دهم که حدود پنج کیلو و ۵۰۰ گرم طلا، ۲۰ عدد سکه و مقداری ظروف مسی را با خود می‌برد که این فرد شناسایی و دستگیر شد.

کشف دو انبار احتکار پوشک

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین به کشف انبار لوازم خانگی به ارزش دو میلیارد ریال در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: کشف دو انبار پوشک بچه نیز از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی استان اصفهان در یک ماه اخیر بوده است که این انبارها پلمب شد تا پس از رسیدگی به پرونده این اجناس در بازار توزیع شود.

خواستگار خلبان کلاهبردار بود

وی همچنین به شناسایی خواستگار قلابی دختران اصفهان اشاره کرد و گفت: این فرد دختران دم بخت را شناسایی و خود را خلبان معرفی می‌کرده و به بهانه بلوکه شدن پولش از دختران زیادی کلاهبرداری کرده است، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ سلیمیان همچنین به دستگیری ۷۷ باند سرقت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در یکی از این باندها ۵۶ فقره سرقت انجام شده بود که سارقان دستگیر و اموال کشف شده به مالباختگان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین باند زوج سارق منزل با پنج فقره سرقت دستگیر شدند و باند سارقان اموال عتیقه نیز کشف و اموال مکشوفه تحویل مالباختگان شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه سارق بانکی که با کیسه پلاستیک و بنزین اقدام به سرقت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرد، شناسایی و دستگیر شد، ادامه داد: برخورد با این نوع سرقت‌ها در دستور کار ویژه نیروی انتظامی قرار دارد.

سرقت طلای مردان جرم جدید در اصفهان

وی همچنین سرقت طلای مردان جرم جدید استان اصفهان دانست و گفت: همچنین سرقت از سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند نیز از دیگر جرایمی است که اخیراً افزایش یافته است.

سرهنگ سلیمیان در خصوص آتش سوزی عمدی در خیمه‌های حسینی در اصفهان اظهار کرد: این امری است که به دنبال چشم و هم چشمی و اختلافات بین هیئت‌ها اتفاق افتاده است و هدف آن بیشتر ضربه زدن است.

حادثه انداختن دختر در فاضلاب مربوط به سه ماه گذشته بود

وی در خصوص انداختن دختر در فاضلاب نیز گفت: در ابتدا با توجه به تاریخ روی فیلم متوجه شدیم که این حادثه ۳ ماه گذشته اتفاق افتاده است و بعد مشخص شد که این اتفاق در فلاورجان روی داده است و کسی در این خصوص شکایتی را اعلام نکرده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه در این زمینه اعلام شکایت ولی در مراجع قضایی اعلام رضایت شد، اضافه کرد: پسر بچه متهم بچه طلاق بود، عقده روانی داشت و در درگیری با بچه‌ها عمو با پسر برخورد می کند که منجر به این اتفاق شده بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سرقت طلافروشی شهر ابریشم اظهار کرد: هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده است.

سرهنگ سلیمیان در خصوص پرونده سرقت خودروی پول که حدود سه سال گذشته در اصفهان رخ داده بود، افزود: سارق این پرونده شناسایی و دستگیر شده است.

کد خبر 353561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.