۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
جای خالی گفت‌وگو در خانواده‌ها  

عضو انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: توسعه گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی به منظور مدیریت بهتر در مواقع بحران امری ضروری است.

مریم بیضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح ملی گفت‌وگوی خانواده، برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح به صورت مشترک بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن جامعه شناسی ایران همزمان در همه استان‌ها برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه این طرح از مردادماه در شیراز آغاز و شهریور ماه نیز در تهران اجرایی شد، افزود: در قالب این طرح دوره آموزشی در حوزه ایجاد زمینه‌های گفت‌وگو در خانواده برای اعضای انجمن جامعه‌شناسی اجتماعی برگزار می‌شود. پس از آن این اعضا در شهرهای خود با اساتید دانشگاه‌، فعالان رسانه و مطبوعات، کارشناسان دستگاه‌های سیاستگذاری و اجرایی و سمن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و از این ظرفیت برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند.

 عضو انجمن جامعه شناسی ایران با بیان اینکه به منظورارایه آموزش‌های لازم در سراسر کشور ۴۰ نفر کارشناس حرفه‌ای انتخاب شده است، ادامه داد: رویکرد اصلی برگزاری این کارگاه‌ها در سطح کلان است تا به سطوح پایین‌تر به ویژه خانواده دست یابیم.

وی تصریح کرد: هدف آموزش‌های کارگاهی ارایه راهکارهایی برای حل مشکلات در مواقع بحرانی و پیشگیری از ایجاد این شرایط است.

بیضایی با بیان اینکه امروز گفت‌وگو در سطح خانواده بسیار کم شده و ایجاد هماهنگی بین اعضای خانواده امری ضروری است، اضافه کرد: کارشناسان در سطوح پایین‌تر کارشناسان دیگر را تربیت کرده و به انجمن معرفی می‌کنند مانند معلمان و کسانی که توانایی آموزش را داشته و با خانواده‌ها مستقیم در ارتباط هستند.

وی اضافه کرد: شناسایی افراد تاثیرگذار و کسانی که با خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارند برای شرکت در کارگاه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر حائز اهمیت است.

عضو انجمن جامعه شناسی ایران اظهار کرد: تمام اطلاعات ارایه شده در کارگاه‌های آموزشی ایجاد گفت‌وگو در خانواده‌ها در قالب کتابی جمع آوری و منتشر خواهد شد.

کد خبر 353023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.