اصلاح قوانین برای کمک به تعاونی‌ها

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تلاش اعضای این کمیسیون برای برطرف کردن مشکلات تعاونی‌های کشور خبر داد و گفت: بهترین کمکی که در شرایط فعلی می‌توان به تعاونی‌ها انجام داد، وضع قوانین حمایتی و اصلاح قوانین موجود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی شامگاه امروز (یکشنبه) در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در شرایط فعلی درآمد فعالان بخش اقتصادی کاهش یافته و لازم است تدابیر حمایتی مناسبی برای رونق اقتصاد ملی اتخاذ شود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد تعاونی‌ها با هدف تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی، تصریح کرد: براساس قانون اساسی، اقتصاد در سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی به رسمیت شناخته شده و به همین دلیل لازم است دولت از دو بخش دیگر حمایت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضعف در عملکرد دولت و یا مجلس شورای اسلامی باعث شده بخش تعاونی از رشد و پویایی کافی برخوردار نباشد.

محمودی با بیان اینکه بزرگترین تعاونی حمل و نقل کشور در شهرستان شهرضا قرار دارد، تأکید کرد: سایر تعاونی‌های این شهرستان نیز در ردیف تعاونی‌های برتر ملی و استانی هستند.

وی تشکیل تعاونی‌ها را زمینه ساز جذب سرمایه بخش خصوصی و رونق اقصاد ملی دانست و افزود: مدیران اجرای شهرستان نیز باید از فعالیت تعاونی‌ها حمایت کند؛ مصادره فعالیت‌های اقصادی از سوی دولت به صلاح کشور نیست، در شرایط فعلی بخش مهمی از اقتصادی کشور در اختیار دولت قرار دارد و این در حالی است که دولت به تنهایی قادر به اداره این بخش نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تلاش اعضای این کمیسیون برای برطرف کردن مشکلات تعاونی‌های کشور خبر داد و افزود: بهترین کمکی که در شرایط فعلی می‌توان به تعاونی‌ها انجام داد، وضع قوانین حمایتی و اصلاح قوانین موجود است.

محمودی ادغام وزارتخانه‌های تعاون، رفاه اجتماعی و کار را باعث غفلت از بخش تعاون دانست و تصریح کرد: جداسازی مجدد این دو وزارتخانه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت، اما نمی‌توان به سرعت اقدامی غیرکارشناسی و نادرست را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه کشور بارها از انجام اقدامات غیر کارشناسی و شتابزده متحمل خسارت شده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت مالی دولت، امکان ایجاد وزارتخانه جدید وجود ندارد، اما اگر پس از بحران اقتصادی و مالی کشور، تفکیک وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

کد خبر 352991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.