ایران باید با اقتدار و مدارا به تنش‌های عراق ورود کند

کارشناس خاورمیانه گفت: ایران باید حالت اقتدار و مدارای خود را در قبال مسائل اخیر عراق حفظ کند و اجازه ندهد دستاوردهایش در این کشور نادیده گرفته شود.

محمد اخباری با اشاره به افزایش تنش‌ها بین ایران و عراق به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیشتر این تنش ها در موقعیت فعلی ساخته و پرداخته عربستان و آمریکا است تا ایران را از نظر منطقه‌ای تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: درحال حاضر با توجه به اینکه باید دولت و کابینه عراق تشکیل شود، برخی کشورها به دنبال این هستند که توسط ایادی خود یک جو ضد ایرانی در سراسر عراق ایجاد کنند و در این راستا از شبکه های مختلف اجتماعی، رادیو و تلویزیون العربیه نیز استفاده می کنند تا با بهره گیری از این جو روانی، نظر مثبت طرفداران ایران را تغییر دهند.

اخباری با بیان اینکه ایران و عراق از نظر ژئوپلیتیک مکمل یکدیگر هستند، گفت: این تنش‌ها و جدایی ایران و عراق به ضرر هر دو کشور در منطقه خواهد شد و اگر ارتباط خط مقاومت با ایران قطع شود، لطمه زیادی به سوریه، عراق و لبنان وارد می شود.

این کارشناس خاورمیانه خاطر نشان کرد: ایران باید حالت اقتدار و مداراگرایانه خود را در قبال این قضایا و کشور عراق حفظ کند، نگذارد روابط ایران و عراق به طور کامل تیره شود و تلاش‌های کشورمان برای جلوگیری از جداسازی اقلیم کردستان از عراق و کمک به امنیت این کشور، نادیده گرفته شود، چراکه در این صورت حق ایران ضایع شده و دولت و نظام نیز در افکار عمومی داخلی زیر سوال می رود.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی ایران نباید به طور کامل حمایت خود را از عراق قطع کند، بلکه باید مناسبات دیپلماتیک خود را با این کشور ادامه دهد تا بتواند در اهداف نهایی نیز تاثیر گذار باشد.

کد خبر 352962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.