ستاد ویژه محرم در اصفهان آغاز به کار کرد

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: در آستانه ماه محرم، شهرداری اصفهان به منظور تسهیل در برگزاری برنامه‌های مذهبی ستاد ویژه‌ای با عنوان «ستاد ویژه محرم» را تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در برنامه رادیویی صدای شهر اظهارکرد: با توجه به اینکه در شهر اصفهان هیئت‌های عزاداری زیادی وجود دارد که برای دریافت برخی مجوزها و امکانات شهری نیاز به ارتباط با شهرداری دارند، ستاد ویژه‌ محرم فعالیت خود را از یک هفته پیش در شهرداری اصفهان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه محرم در شهرداری اصفهان با حضور اداره کل ارتباطات، معاونت خدمات شهری و مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی، سازمان زیباسازی و بسیاری از واحدهای دیگر شکل گرفته است، افزود: این ستاد در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان نیز تشکیل شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ویژه این ستاد برای ارایه خدمات هر چه بهتر به هیئت‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تسهیل در فعالیت آنها، به جای اینکه مسئولان هیئت‌ها برای دریافت مجوزها و سایر اقدامات به مناطق شهرداری مراجعه کنند، نماینده‌ای از اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان و معاونت خدمات شهری در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی اصلی ارایه مجوزها حضور دارند.

وی تاکید کرد: در فرایند جدید، لازم نیست هیئت‌های مذهبی به شهرداری مراجعه کنند چرا که نمایندگان شهرداری در سازمان تبلیغات اسلامی در ستاد ویژه محرم شهرداری اصفهان با عنوان «شهر حسینی» حضور دارند و دفترچه‌ای با عنوان ستاد ویژه شهرداری اصفهان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، در این دفترچه تمام فرایندها و شیوه نامه‌ها از جمله شیوه نامه‌های ایمنی، برپایی ایستگاه‌های مختلف و ... در آن قید شده و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز باید طبق همین ضوابط اقدام کنند.

حجتی با بیان اینکه یکی از نکات ویژه‌ای که در ستاد محرم شهرداری اصفهان مورد توجه قرار گرفته، مباحث مربوط به ایمنی محل‌های عزاداری است، گفت: در این ایام همه باید از لحاظ رعایت ضوابط مراقب باشیم و شرایطی را رقم بزنیم که در ماه محرم تمام آیین‌ها و مناسبت‌ها توأم با ایمنی مطلوب برگزار شود.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این زمینه دستورالعملی تدوین کرده که در قالب شیوه نامه‌های ایمنی به هیئت‌های مذهبی شهر ارائه می‌شود، بنابراین امیدواریم با رعایت این نکات، محیط‌هایی ایمن و مناسب برای ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در گوشه گوشه شهر حسینی اصفهان ایجاد شود.

کد خبر 352904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.