منافع شهروندان برای الحاق سه پهنه به منطقه ۴ مورد توجه است

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظر اعضای شورای شهر در خصوص لایحه پپیشنهادی الحاق سه پهنه جی شیر، ارغوانیه و کردآباد به منطقه چهار اصفهان منافع شهر و شهروندان در دراز مدت است و همه توان خود را برای احقاق حقوق شهر و شهروندان به کار خواهیم گرفت.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح پیشنهادی شهرداری اصفهان مبنی بر الحاق ۱۴۰ هکتار ازاراضی حریم شهر اصفهان به محدوده منطقه چهار اظهار کرد: در این منطقه سه پهنه جی شیر، ارغوانیه و کردآباد وجود دارد که محلات پینارت، زاوان و کلم خواران را شامل می‌شود که شهرداری منطقه چهار برای توسعه این محدوده و جدا کردن این محلات از حریم و اضافه کردن به محدوده و برای حل مشکل شهروندان این درخواست الحاق را به شورای شهر اصفهان ارایه داده است.

وی با بیان اینکه این درخواست در کمیسیون‌ عمران، معماری و شهرسازی و کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر بررسی شده است، ادامه داد: در جلسه علنی فردا این لایحه در جلسه علنی شورای شهر بررسی خواهد شد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلفی در خصوص الحاق این پهنه‌ها به منطقه چهار وجود دارد، ادامه داد: برخی مخالف این امر هستند و بر این باورند که این اقدام در درازمدت به ضرر شهر است و برخی بر این باورند که در صورت این الحاق در دراز مدت می توان تسهیلاتی به مالکان داد و شرایط بهتری را برای بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان در این مناطق ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با الحاق سه پهنه جی شیر، ارغوانیه و کردآباد به اصفهان در خصوص تغییر کاربری‌ها با توجه به قرار گرفتن این سه پهنه در محدوده شهر می‌توان اقدامات مورد نظر را تسریع بخشید.

نصر اصفهانی با بیان اینکه رعایت حق و حقوق شهروندان در صورت الحاق سه پهنه جی شیر، ارغوانیه و کردآباد به شهر اصفهان مورد توجه قرار دارد، اضافه کرد: در صورت تصویب این لایحه در جلسه علنی فردا اطلاع رسانی به شهروندان ساکن این مناطق باید در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی اضافه کرد: شههروندان باید هوشیار باشند که در صورت هر گونه خرید و فروش املاک در این مناطق طعمه افراد سودجو نشوند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان  اینکه یکی دیگر از دلایل شهرداری برای الحاق سه پهنه جی شیر، ارغوانیه و کردآباد به منطقه چهار تسریع در اجرای رینگ چهارم ترافیکی است، اضافه کرد: حتی در صورت عدم الحاق نیز ضروری است تسهیلات مورد  نیاز برای آزادسازی برای اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نظر اعضای شورای شهر در خصوص لایحه پپیشنهادی الحاق سه پهنه جی شیر، ارغوانیه و کردآباد به منطقه چهار اصفهان منافع شهر و شهروندان در دراز مدت است و همه توان خود را برای احقاق حقوق شهر و شهروندان به کار خواهیم گرفت.

کد خبر 352838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.