تامین پوشک معلولان اصفهان با چالش روبه‌رو است

مدیرعامل انجمن خیریه آسوده ماوی گفت: تامین پوشک معلولان اصفهان دچار چالش است و به میزان لازم این کالا در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کاظمی امروز پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری پوشش و رونمایی از وب سایت توانخواهان آسوده ماوی با بیان اینکه در حال حاضر شش مرکز تحت پوشش موسسه خیریه آسوده ماوی در اصفهان فعالیت دارد، اظهار کرد: تمامی این مراکز توسط خیران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه توان‌خواهان آسوده ماوی  ۳۰ برنامه را در دستور کار خود قرار داده، ادامه داد: ۱۰ برنامه برای معلولان، ۱۰ برنامه برای خانواده‌های دارای معلول و ۱۰ برنامه برای جامعه تدوین شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه آسوده ماوی با اشاره به اینکه معلول، خانواده و جامعه سه حلقه مرتبط هستند، ادامه داد: در جوامع بین‌المللی ایران جزء آن دسته کشورهایی است که معلولان را نپذیرفته  و آن را طرد می‌کنند  و خانواده این افراد مشکلات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه عدم امکانات کافی مانند پل، وسایل نقلیه طراحی شده برای معلولان، پیاده روهای مناسب سازی شده و... از مشکلات متعدد این افراد است، اضافه کرد: اکثر خانواده معلولان از افسردگی شدید رنج برده وبا مسائلی مانند اعتیاد، طلاق و.. روبه رو هستند.

کاظمی با بیان اینکه در انجمن خیریه توان خواهان آسوده ماوی ۲۰۰ نفر در بخش بازارچه فعالیت دارند که تنها ۱۰ نفر دستمزد دریافت می کنند، افزود: سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد خیریه از بازارچه و کمک‌های همیاران است که این با توجه به نوسانات اقتصادی و کم شدن خیران این رقم پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: پانزدهم هر ماه غذاها و خوراکی ها که توسط بانوان پخته می شود را به فروش می رسانیم که این در تغییر فصلی هم متغیر است که بیشترین فروش محصولات ارگانیک این انجمن رب گوجه است.

رییس هیئت مدیر با بیان اینکه هدف خودکفایی معلولان سطح استان است که با برگزاری سالانه سه نمایشگاه کارهای هنری آنها را در معرض نمایش قرار داده و به فروش می‌رسانیم، ادامه داد: خیریه تنها مبلغ ناچیزی برای خریداری لوازم نقاشی و طراحی معلولان برداشته و ما بقی به حساب خودشان واریز می شود.

وی تصریح کرد: ۳۶ کلاس فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف در طول هفته برای ۱۷۰ برای معلولان برگزار می‌شود که همه ساله مهر ماه  چهار تا شش کار هنری برتر آنها را برای فروش در نمایشگاه‌ها آماده می‌کنیم که امسال به خاطر تقارن با محرم به آبان ماه موکول شده است.

کاظمی با بیان اینکه مرکز کار درمانی معلولان در اختیار بخش خصوصی بوده و ۷۰ تا ۱۰۰ درصد خدمات ارایه شده به این افراد رایگان است، ادامه داد: مرکز کار درمانی انجمن خیریه آسوده ماوی شش نفر متخصص و پزشک دارد و ۳۵ نفر مربی به  ۲۷۰ نفر داوطالبانه آموزش می‌دهد که چگونه به  معلولان خدمات ارایه کنند.

وی گفت: تامین پوشک معلولان اصفهان دچار چالش است و به میزان لازم این کالا در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه طراحی وب سایت برای دسترسی و سهولت در ارایه خدمات به خیران طراحی شده، ادامه داد: به دنبال دو زبانه کردن سایت و جذب کمک‌های مردمی از سراسردنیا به این انجمن هستیم .

همچنین در این جلسه محمد یعقوبی، مدیرعامل و روانشناس انجمن خیریه آسوده ماوی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر معلول در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: آمار افراد معلول شهر اصفهان  ۱۲۰ هزار نفر است که ۳۲ هزار نفر به خدمات ویژه احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه مراجعان به انجمن خیریه توان خواهان آسوده ماوی در حدود ۱۲۳۰ نفر خدمات ارایه می کند  که این رقم متغیر بوده، ادامه داد: به جز دریافت خدمات حداقل هزینه دریافتی امرار معاش این افراد ماهانه ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که به صورت نقدی دریافت می کنند.

مدیرعامل اجمن خیریه توان خواهان آسوده ماوی اضافه کرد: برای ارایه خدمات به  خانواده‌های معلولان شرایط زندگی آنها را مورد ارزیابی قرار داده که عدالت را بر قرار کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های گزاف درمانی معلولان که سقف هزینه دندانپزشکی این افراد به ۱۲ میلیون تومان نیز می‌رسد، افزود: به دلیل شرایط خاص جسمانی معلولان برای دریافت خدمات دنداپزشکی نیاز به اتاق عمل و جراحی دارد.

همچنین در این جلسه مجید مراتب، طراح سایت انجمن خیریه آسوده ماوی با بیان اینکه شش سال است که از طریق سایت و خدمات الکترونیک کمک‌های خیران را دریافت می‌کنیم، اظهار کرد: امسال به دنبال ملی و جهانی کردن این وب سایت هستیم به آدرس (asoodemava.org) است که برای کمک به افراد اسیب دیده یاری کنند.

وی با بیان اینکه طراحی این وب سایت در کشور بی نظیر بوده و تا کنون کسی توانایی و خلق این وب سایت فنی را نداشته که جز افتخارات  برای استان اصفهان محسوب می‌شود، افزود: این وب سایت ۳۰۰ صفحه دارد که از تکنولوژی به روز استفاده شده است.

 طراح وب سایت با بیان اینکه تمام فعالیت های انجمن خیریه آسوده ماوی به خیران معرفی و افراد به هر طریقی که تمایل داشته باشند با ما همکاری کرده و برای معلولان انجمن پول پرداخت کنند، ادامه داد: خیران به هر نحوی که تمایل به کمک داشته باشند ما با آنها همکاری کرده و ما نماد اعتماد الکترونیک را به صورت رسمی برای ارایه خدمات دریافت کرده ایم.

وی اضافه کرد: راه های مختلف ارتباطی از طریق وب سایت با نکاه اعتماد سازی انجام و تمام تراکنش های مالی خیریه در تمام بخش ها مجوز داشته و مردم با اطمینان می توانند به انجمن خیریه آسوده ماوی برا حمایت از معلولان کمک کنند.

کد خبر 352731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.