قهرمانی همیلتون در سرزمین تیفوسی ها

مرحله سیزدهم از مسابقات فرمول یک در پیست مونزا ایتالیا برگزار شد که در این مسابقه مرسدس توانست در خانه رقیب سنتی خود یعنی فراری به قهرانی برسد. همیلتون نیز با پیروزی در این مسابقه توانست جایگاه خود را در صدر جدول امتیازات تثبیت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت های فرمول یک پس از انجام ۱۳ مرحله از ۲۱ مرحله در کشور ایتالیا پیگیری شد و پیست مونزا به عنوان میزبان مرحله چهاردهم پذیران اتومبیل رانان فورمول یک بود. سباستین فتل با نتیجه خوبی که در بلژیک کسب کرده بود با امید فراوان به مسابقه ایتالیا آمده بود و امیدوار بود با حمایت تیفوسی های فراری، فاصله ۱۷ امتیازی خود را با همیلتون را در جدول قهرمانی سال کاهش دهد.

پیست مونزا با پنج کیلومتر و ۷۹۳ متر طول یکی از کوتاه ترین، سریع ترین و در عین حال جذاب ترین پیست های فرمول یک است که از اولین دوره مسابقات فرمول یک یعنی سال ۱۹۵۱میلادی همواره از میزبانان این رقابت بوده و ۱۴ پیچ دارد که رانند ها در طول مسابقه ۵۳ دور، این پیست را دور می زنند.

در ادامه رقابت های فرمول یک روز جمعه - ۹ شهریور ماه -  تیم ها با انجام دو مرحله تمرین آغاز کردند، در تمرین اول و در هوای بارانی استبان اوکان از تیم فورس ایندیا توانست بهترین زمان را ثبت کند اما مهترین اتفاق روز تصادف شدید راننده تیم ساوبر مارکوس اریکسن با دیواره پیست بود که خوشبختانه وی آسیب جدی ندید؛ این تمرین با برتری فتل به پایان رسید.

در روز شنبه - ۱۰ شهریور ماه - رانندگان دومین تمرین را پشت سر گذاشتند تا به مرحله تعیین خط برسند. در تعیین خط کیمی رایکونن از فراری با ثبت زمان تاریخی ۱دقیقه و ۱۹ثانیه و ۱۱۹صدم ثانیه سریع ترین دور تاریخ فرمول یک در تمام پیست ها را ثبت کرد و در جایگاه اول قرار گرفت. پس او فتل، همیلتون، بوتاس، ورشتاپن، گروژان، ساینز، اوکان، گسلی و استرول در جایگاه دوم تا دهم قرار گرفتند.

در این مسابقه برای اولین بار از جایزه «راننده برتر تعیین خط» رونمایی شد و اولین برنده آن کیمی رایکونن بود که جایزه خود را از دستان میک شوماخر، پسر مایکل شوماخر دریافت کرد.

اما روز موعود بالاخره فرا رسید و راننده ها در روز یکشنبه - 11 شهریور ماه - روی خط استارت ایستادند. راس ساعت ۵ و۴۰ دقیقه بامداد به وقت ایران استارت مسابقه زده شد که در شروع مسابقه کیمی رایکونن علارقم استارت نه چندان خوب توانست جایگاه خود را در رده اول حفظ کند.

جنجالی ترین اتفاق مسابقه در همان دور اول رخ داد، جایی که همیلتون و فتل در پیچ هفتم مسابقه باهم برخورد کردند و باعث شد فتل به جایگاه هجدهم تنزل پیدا کند و بال جلوی خود را از دست دهد.

برخورد همیلتون و فتل باعث شد تا ماشین ایمنی به پیست بیاید و فتل که خود را به پیست رسانده بود با تعویض بال جلوی خودرویش  به پیست بازگشت و از جایگاه هجدهم کار خود را ادامه داد. برندن هارتلی راننده تیم ویلیامز بخاطر برخورد با یکی از ماشین های ساوبر از دور مسابقه کنار رفت، فرناندو آلونسو نیز به دلیل مشکل موتوری نیز از دور رقابت خارج شد و همچنین دنیل ریکاردوراننده ردبول نیز بخاطر مشکل فنی مجبور به کناره گیری از مسابقه شد.

در ادامه مسابقه همیلتون فشار زیادی را به رایکونن وارد آورد ولی در سبقت ناموفق بود، همچنین ورشتاپن نیز توانست از بوتاس سبقت بگیرد و به جایگاه سوم برسد. اما دومین برخورد بحث برانگیز مسابقه بین بوتاس و ورشتاپن اتفاق افتاد؛ در حالی که در دور ۴۳ بوتاس سعی داشت از ورشتاپن سبقت بگیرد وی راه راننده مردسدس را سد کرد و همین باعث شد که بوتاس از پیست خارج شود. داوران پس از بررسی این برخورد پنالتی زمانی ۵ ثانیه ای به مکس ورشتاپن راننده ردبول دادند.

 بالاخره پس از تلاش های فراوان هملیتون، وی توانست در دور ۴۶ از کیمی رایکونن سبقت بگیرد و پس از آن با یک رانندگی بی نقص جایگاه خود را حفظ کند و پیروز مسابقه ایتالیا شود. پس از او رایکونن دوم شد و بوتاس هم به لطف جریمه زمانی ورشتاپن جایگاه سوم را کسب کرد. سباستین فتل هم توانست پس از برخورد اول مسابقه که اورا به رده های آخر فرستاده بود با سبقت های مکرر و رانندگی بی نقص به جایگاه چهارم برسد.

جدول پایانی رقابت ها تا پایان مرحله چهردهم را در ادامه می خوانید:

کد خبر 352425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.