۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
سوم شخص غایب روی میز بررسی

نشست خبری فیلم‌ "سوم شخص غایب" از فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پس از اکران، با حضور عوامل فیلم در سالن چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نشست امروز که شنبه _دهم شهریورماه_ با حضور "وحید نیک‌خواه آزاد" نویسنده، کارگردان و تهیه کننده، "اکبر دباغیان" و "فرید صلواتی"، "اکبر دسترنج" و "ایلیا جعفری" بازیگران فیلم سوم شخص غایب  برگزار شد، وحید نیک‌خواه آزاد کارگردان این فیلم درباره کلیت ساخت آن اظهار کرد: کلیت ساخت فیلم سوم شخص غایب به این ترتیب بود که من تصمیم گرفتم تا پس از پنج سال دوری از سینمای کودک و نوجوان، فیلمی بسازم. ساخت این فیلم خیلی با تعجیل صورت گرفت. ما سوم مردادماه در اصفهان فیلم‌برداری را آغاز کردیم و پس از ۳۷ روز این فیلم برای جشنواره آماده شده است. طبیعت کار متمرکز در یک مکان بود. از یک طرف همکاری خوب مردم اصفهان و هم سازمان هایی که در اصفهان بودند مانند شهرداری، شورای شهر و دفتر جشنواره در اصفهان موجب پیشرفت کار می‌شد.

نیکخواه آزاد در خصوص بازیگران این فیلم افزود: کار کردن با اکبر دباغیان، جزو افتخارات من است و اخلاق‌مداری، حافظه و بازی روان ایشان، جر نکات قابل توجه همکاری ما است.

وی گفت: فیلم "سوم شخص غایب" اثری تربیتی- آموزشی است و سومین فیلمی است که من در آن به موضوعی تربیتی آموزشی می پردازم که هدفش تربیت بزرگترهاست.

کارگردان فیلم "سوم شخص غایب" تصریح کرد: در تفکرات تربیتی، اشکالی که وجود دارد این است که ما در تلاشیم کودکان را تربیت کنیم، چرا که با توجه به گفته حضرت علی(ع) اگر می خواهیم کودکانمان کاری را انجام ندهند باید خودمان هم از انجام آن پرهیز کنیم. بنابراین در این فیلم به این موضوع پرداخته ایم و اینکه اتفاقاتی که بر سر کودکان داستان می‌آید، ریشه در رفتار و برخوردهای بزرگترهایی دارد که با کودکان ارتباط مستقیم دارند.

کارگردان فیلم "سوم شخص غایب" در توجیه پایان قصه اظهار کرد: اگرچه فیلم دارای قصه‌ای واقع‌گراست، اما درمجموع برای کودکان متقاعد کننده است.

وی در پاسخ به اینکه استفاده از اتفاق در ساختار فیلم چگونه باید باشد، گفت: این مسئله بحثی بسیار مهم و جدی است. اتفاق و تصادف برای شروع یک ماجرا اشکالی ندارد، اما وقتی بد است که تصادفا از اتفاق برای گشوده شدن گره‌ها استفاده شود.

کارگردان فیلم "گنجشکک اشی‌مشی" در پاسخ به دلیل انتخاب لوکیشین‌ها و ضبط فیلم در اصفهان نیز اظهار کرد: از قدیم اصفهان را نصف جهان می‌دانسته اند، اما اکنون اگر نتوان گفت نصف جهان، می‌توان بگویم نصف ایران است.

نیکخواه آزاد ادامه داد: اینکه جشنواره در اصفهان است، باعث می شود تا بیشتر ترغیب شویم و به اصفهان بپردازیم و لذا اصفهان، از نگاه من باید در فیلم‌های ما حضور داشته باشد چرا که این شهر چه از نظر مکان‌های تاریخی چه از لحاظ فرهنگی و هنری پتانسیل زیادی دارد. یک سکانس یک دقیقه‌ای در میدان نقش‌جهان در فیلم سوم شخص غایب وجود دارد که اگر دقت کنید از سه زاویه فیلمبرداری شده ولی هرکدام زیبایی خود را دارد.

این کارگردان درپاسخ به سوالی درخصوص میزان بودجه و فروش یک فیلم افزود: از نظر اقتصاد سینما، مهم نیست درآمد چقدر بوده است، مهم این است که در برابر هزینه هایی که انجام شده است، چه سودی حاصل شده است. من فکر می کنم این فیلم اگر بتواند مجوز اکران برای مدارس را بگیرد، یکی از پر سودترین فیلم‌های سینمای کودک خواهد بود.

نیکخواه آزاد در پاسخ به پرسش خبرنگار نوجوان ایمنا، ایلیا طاووسی مبنی بر اینکه سینمای کودک، نسبت به پنج سال گذشته، که شما آخرین کار حوزه کودک و نوجوان را انجام داده اید چه‌قدر پیشرفت داشته است و آیا تغییری داشته یا نه، افزود: سینمای کودک روند رو به رشدی داشته است و اکران عمومی فیلم‌های کودک و نوجوان در دو سه سال گذشته، بیشتر رواج داشته است. بنابراین فیلم‌هایی که ساخته شده فرصت نمایش عمومی یافته است.

در این نشست، اکبر دباغیان بازیگر فیلم "سوم شخص غایب" گفت: سوم شخص غایب جز کارهایی است که در کارنامه من خواهد ماند.

وی گفت: من قبل از فیلم "سوم شخص غایب" هم با کودکان کار کرده ام. در کل کار بسیار سخت ومشکلی است، اما در این فیلم سعی کردم با کودکان رفیق باشم. کارکردن با کودکان بسیار لذت‌بخش است، اما باید در کارکردن با آنها بسیار صبور بود.

فرید صلواتی دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: این فیلم کار خوبی بود و من آن را دوست داشتم. تحول پدر در این قصه بسیار مهم است. اتفاق درونی که در فیلم و حتی شخصیت من افتاد، اتفاق عجیبی برای من بود و از نگاه من در فیلم هم به خوبی خروجی گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، فیلم "سوم شخص غایب"به کارگردانی "وحید نیکخواه آزاد" و بازی اکبر دباغیان و فرید صلواتی، اکبر دسترنج و ایلیا جعفری شنبه دهم شهریورماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن نقش جهان سینما چهارباغ، دوشنبه ۱۲ شهریورماه ساعت ۲۲:۳۰ در سالن شماره یک مجموعه سیتی سنتر و سه شنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۲۲:۳۰ در سالن شماره یک سینما فلسطین در سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان اکران خواهد شد.

کد خبر 352214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.