اصفهان مهد آکروژیم ایران است

رییس شاخه آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک گفت: تمامی نفرات تیم ملی آکروژیم ایران اصفهانی هستند و تیم‌های آکروژیم استان اصفهان چندین سال متوالی است که توانسته در مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور روی سکو بایستد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم افتتاحیه مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشور صبح امروز _ پنجشنبه هشتم شهریورماه _ با حضور محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک، علی نکویی، رییس شاخه آکروژیم فدراسیون و دبیر هیئت ژیمیناستیک استان اصفهان، علیرضا امینازاده، معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مسئولان ورزش استان، پیشکسوتان ژیمناستیک اصفهان و تیم‌های شرکت‌کننده در خانه ژیمناستیک برگزار شد.

در این مراسم علیرضا امینازاده با تشکر از زهرا اینچه درگاهی و محسن سلیمانی، رییس و دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک برای برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: هیئت ژیمناستیک استان اصفهان عملکرد بسیار خوبی داشته و با در اختیار داشتن تیم‌های قوی در این شاخه توانسته میزبان مرحله نخست مسابقات آکروژیم لیگ باشگاه‌های کشوری در بخش پسران باشد.

ایران جایگاه خود را در ورزش جهان پیدا کرده

وی با تأکید بر اینکه قطعاً در آینده از میان ورزشکاران حاضر در این مسابقات، قهرمان آسیا خواهیم داشت، ادامه داد: زمانی کشورهای چین و کره برای بازی مقابل تیم‌های ملی والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و ... ایران ناز می‌کردند اما ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف ورزشی به گونه‌ای عمل کردند که کشورهای صاحب‌نام در رشته‌های مختلف برای بازی مقابل ایران دعوت‌نامه ارسال می‌کنند که نشان‌ می دهد ایران جایگاه خود را در ورزش جهان به دست آورده است و قطعاً با برنامه‌ریزی در دوره بعدی بازی‌های آسیایی سکوهایی را در ژیمناستیک به دست می‌آوریم.

امینازاده با بیان اینکه در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی، ۳۱ ورزشکار، مربی، سرپرست و داور از استان اصفهان حضور داشت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نزدیک به ۵۰ ورزشکار، مربی، سرپرست و داور از استان اصفهان حضور داشت.

عملکرد قوی بانوان استان در جاکارتا

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به عملکرد قوی بانوان استان اصفهان در بازی‌های جاکارتا، خاطرنشان کرد: در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی ورزشکاران استان اصفهان موفق به کسب هفت مدال شدند اما تا الان ورزشکاران استان اصفهان سه مدال طلا و چهار نقره به دست آورده‌اند که از میان این مدال‌ها شش مدال متعلق به بانوان است.

همچنین علی نکویی اظهار کرد: با توجه به استاندارهای جهانی، برای نخستین‌بار گروه سنی ۱۱ تا ۱۶ سال به گروه‌های سنی حاضر در مسابقات آکروژیم لیگ‌های کشور اضافه شده است. ۱۴۰ ورزشکار پسر در قالب ۳۸ تیم از ۱۶ باشگاه از سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند که تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بود.

اصفهان مهد آکروژیم ایران است

رییس شاخه آکروژیم  فدراسیون ژیمناستیک گفت: اصفهان در بخش دختران نیز برای نخستین‌بار در شاخه آکروژیم شروع به فعالیت کرده است و در این مراسم نیز به صورت نمادین حرکاتی را انجام دادند تا استان‌های دیگر نیز برای فعالیت در بخش دختران ترغیب شوند و بتوانیم لیگ کشوری مسابقات آکروژیم دختران را هم از سال آینده برگزار کنیم.

دبیر هیئت ژیمناستیک استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان مهد آکروژیم ایران است، نفرات تیم ملی چهارنفره کمتر از ۱۶ سال اصفهانی هستند و در شش سال اخیر استان اصفهان در شاخه آکروژیم روی سکو بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده در شاخه آکروژیم، گفت: مسابقات قهرمانی کشور را پیش‌رو داریم که به احتمال زیاد در بندرعباس برگزار می‌شود، مرحله برگشت مسابقات آکروژیم لیگ‌ باشگاه‌های کشور دی ماه برگزار می‌شود و همچنین مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای کره جنوبی را برگزار خواهیم کرد تا پس از انتخاب نفرات برتر اردوهای تیم ملی برگزار شود و تیم ملی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی سال آینده آماده کند. ضمن اینکه سال گذشته تیم ملی آکروژیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار شد مقام دوم و سوم تیمی را به دست آورد.

در ادامه این مراسم پس از رژه تیم‌های شرکت‌کننده، تیم‌های دو و سه نفره دختران کمتر از هشت سال حرکات نمایشی را انجام دادند. همچنین ابوالفضل منصوری و شاهرخ حسینی دو ورزشکار رده سنی کمتر از هشت و ۱۰ سال اصفهانی حرکات نمایشی چوب بالانس را اجرا کردند.

کد خبر 352072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.