طرح توسعه پایانه صمدیه دهه فجر کلید می‌خورد

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: طرح توسعه پایانه صمدیه با مشارکت بخش خصوصی و پیش‌بینی اعتبار ۴۰ میلیارد تومان همزمان با ایام دهه فجر امسال کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس محبوبی ظهر امروز (سه شنبه) در ادامه سلسله نشست‌های خبری «سه شنبه‌ها با رسانه» که با شعار «پاسخگویی در مسیر امید» برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهر اصفهان پنج پایانه فعال از جمله پایانه کاوه در شمال شهر، پایانه صفه در جنوب، پایانه جی در شرق که در کنار آن مرکز معاینه فنی واقع شده و پایانه زاینده رود در غرب اصفهان وجود دارد، البته پایانه «صمدیه» در سال ۹۲ به عنوان پایانه درون استانی فعال شد.

وی با اشاره به ارتقاء زیرساخت‌های پایانه‌های شهر گفت: به دنبال ارتقا زیرساخت‌ها و تجهیز پایانه‌های شهر هستیم تا اصفهان سرآمد سازمان پایانه‌های کشور باشد.

پایانه صمدیه، پارک سوار می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به طرح توسعه پایانه صمدیه ادامه داد: پایانه صمدیه ۱۷ هزار مترمربع مساحت دارد که تاکنون ۱۲ هزار متر آن تملک شده و پنج هزار مترمربع آن باقی مانده است که ظرف دو ماه آینده طی توافق با اداره املاک شهرداری اصفهان، آزادسازی و تملک این طرح تکمیل می‌شود.

محبوبی با بیان اینکه طرح توسعه پایانه صمدیه در ایام دهه فجر کلید می‌خورد، خاطرنشان کرد: طرح توسعه پایانه صمدیه شبیه پارک سوار بیهقی تهران است که پس از کلنگ‌زنی با مشارکت بخش خصوصی و پیش‌بینی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف مدت دو سال احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: پایانه صمدیه در آینده‌ای نزدیک به یک پایانه مدرن و به روز تبدیل می‌شود تا مسافران شهرهای غربی استان با سهولت بیشتری سفرهای خود را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به راه اندازی پمپ گازوییل در پایانه صفه اظهار کرد: در پایانه صفه با توجه به مسیر طولانی برای سوخت‌گیری گازوییل اتوبوس‌ها، طی شش ماهه دوم سال‌جاری پمپ گازوییل ایجاد می‌شود تا اتوبوس‌های برون شهری برای سوخت‌گیری نیاز به طی کردن مسیرهای طولانی نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان به احداث پایانه اندیشه اشاره و اظهارکرد: قطعه زمینی رو به روی محله دستگرد به مساحت ۶۵ هزار مترمربع با عنوان پایانه اندیشه وجود دارد که از سال‌ها پیش با مشکلات مالکیتی رو به رو بوده است؛ تاکنون مشکل مالکیتی ۲۰ هزار مترمربع از زمین پایانه اندیشه رفع شده و تلاش سازمان بر این است که مباحث مربوط به تملک زمین‌های باقی‌مانده را نیز انجام دهد.

محبوبی خاطرنشان کرد: با توجه به نقطه طلاقی این پایانه با ایستگاه مترو و BRT آینده خوبی برای این پایانه متصور هستیم.

 ۷۰ برنامه پیشنهادی برای پایانه‌ها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در خصوص میزان رضایت‌مندی مسافران از خدمات این سازمان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، بیش از ۹۰ درصد مسافران از خدمات پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اعلام رضایت‌مندی کرده‌اند.

وی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات ترافیکی پایانه مسافربری کاوه تصریح کرد: در صدد تملک قطعه زمینی در شمال شهر اصفهان هستیم تا به محل «دپو» و «باس واش» اتوبوس‌ها اختصاص یابد، البته پایانه کاوه به عنوان پارک سوار جابه جا نخواهد شد.

محبوبی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در پایانه‌های مسافربری اصفهان، گفت: برای پنج پایانه اصفهان نزدیک به ۷۰ برنامه پیشنهادی داشتیم که ۴۰ عنوان برنامه از جمله راه اندازی پمپ گازوییل و اتوماسیون بار به مرحله اجرایی رسیده است.

وی ادامه داد: اتاق مادر و کودک در پایانه کاوه برای رفاه حال مسافران راه اندازی شده که نیمه دوم سال در پایانه صفه نیز احداث می‌شود.

جابه جایی روزانه ۴۰ هزار مسافر در ۵ پایانه شهر

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مجموع روزانه ۴۰ هزار مسافر در پنج پایانه شهر اصفهان جابه جا می‌شوند که ۲۰ هزار وارد و ۲۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های شهر از اصفهان خارج می‌شوند.

محبوبی در خصوص نرخ کرایه و فعالیت تاکسی‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری گفت: فعالیت این تاکسی‌ها به طور مستقیم زیر نظر تاکسیرانی شهرداری اصفهان است، اما برای سرویس‌دهی و ارایه خدمات مطلوب‌تر به مسافران جلسات هماهنگی بین دو سازمان پایانه‌ها و تاکسیرانی برگزار شده است.

وی در خصوص نرخ اجاره غرفه‌های موجود در پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان نیز اظهارکرد: نرخ اجاره‌ها بر اساس نظر کارشناسی تعیین می‌شود، اما با توجه به شرایط تورم، قیمت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است تا بهره برداران بتوانند با شرایط بهتری فعالیت کنند، همچنین نظارت ماموران بهداشت برغرفه های عرصه محصولات غذایی در پایانه ها به صورت مستمر انجام می‌شود تا مشکلی از نظر بهداشتی در پایانه‌ها ایجاد نشود.

وی با اشاره به فعالیت سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در ایام نوروز ۹۷ افزود: در ایام نوروز امسال از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه سازمان به حالت آماده باش درآمد و ۵۰۰ هزار مسافر در این ایام جا به جا شدند.

ایجاد درآمدهای پایدار در پایانه‌ها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای تامین بخشی از منابع مالی سازمان در صدد ایجاد درآمدهای پایدار مثل احداث پمپ گازوییل در پایانه صفه هستیم.

وی از به کارگیری نیروهای جوان در پایانه ها خبر داد و گفت: در آینده با خروج کارکنان در آستانه بازنشستگی در پایانه‌ها از افراد جوان آشنا به زبان انگلیسی و عربی استفاده خواهیم کرد.

محبوبی با اشاره به استقرار چهار میز خدمت در چهار پایانه مسافربری شهر اصفهان افزود: برای استقرار میز خدمت جلساتی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شده تا خدمات به نحو مطلوب به مسافران ارایه شود.

وی با بیان اینکه به زودی درپایانه کاوه اتوماسیون بار پیاده‌سازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی اتوماسیون بار تجمیع بارها و همچنین نظارت دقیق بر بارهایی است که توسط اتوبوس‌ها جابه جا می‌شود تا تخلفی در این خصوص صورت نگیرد.

نصب ژنراتور در پایانه کاوه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از نصب یک ژنراتور در پایانه کاوه طی هفته آینده خبر داد و افزود: این ژنراتور که با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان خریداری شده است، قادر خواهد بود یک سوم برق مورد نیاز پایانه کاوه را تامین کند و در هنگام قطعی برق خدمت رسانی به شهروندان نیز ادامه یابد. 

محبوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال کارگروه ویژه فرهنگی گردشگری با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت فرهنگی شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم مباحث گردشگری را به خوبی ارایه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان در صدد است برای نصب پرده‌ اتوبوس‌هایی که از مبدا یا به مقصد اصفهان حرکت میکنند از صنایع دستی اصفهان استفاده کند، همچنین پذیرایی داخل این اتوبوس‌ها سوغات اصفهان و حتی فیلمی که در اتوبوس پخش می شود از مستندات اصفهان باشد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به مدیریت منابع آبی در پایانه های شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر وسعت فضای سبز پایانه های شهر اصفهان ۳۰ هزار مترمربع است که آبیاری آن با مدیریت منابع آبی به خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 351902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.