۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
رنگ ها میان تضاد دو دنیا

رنگ ها اختیار به دست گرفته‌اند تا دو دنیای متفاوت را در یک دیوار به تصویر بکشند، دنیایی که یک سوی آن مدرنیته قد می‌کشد و نوستالژی‌ها را در آن سو یادها و خاطرات را زنده می‌کنند؛ اینجا تصویرها میان تضادها جان می‌گیرند.

نمایشگاه گروهی نقاشی "تضاد دنیای مدرن و نوستالژیک" مجموعه آثاری است که به بررسی رابطه میان هنر مدرن و نوستالژیک می پردازد و در گالری اکنون به نمایش گذاشته شده است.

نگین عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه گروهی "تضاد دنیای مدرن و نوستالژیک" فعالیت جمعی من همراه با ساجده رحمانی، ترلان سجادی و فاطمه عباسی است که همگی از فارغ‌التحصیلان رشته نقاشی هستیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به بررسی رابطه میان هنر مدرن و نوستالژیک پرداخته است، گفت: در نمایشگاه شش پرتره زن با ابعاد یک در یک وجود دارد که اضطراب در پرتره این زن‌ها با استفاده از روانشناسی رنگ به تصویر کشیده شده است، این آثار برگرفته شده از آثار هنرمندان معاصر و نوستالژیک و مربوط به پروژه های دانشگاهی است.

این هنرمند افزود: در این نمایشگاه هم‌چنین سه تابلو پرتره زن با ابعاد کوچک نمایش دهندۀ تصاویری از هنرمندان معاصر و نوستالژیک است و دو تصویر ماشین با استفاده از روانشناسی رنگ، سکوت را به شکل نوستالژیک به تصویر کشیده است.

عظیمی با اشاره به عنوان این نمایشگاه ادامه داد: انتخاب این عنوان برای این نمایشگاه بر اساس تصاویر هنرمندان نوستالژیک اروپایی و مدرن و هم‌چنین به تصویر کشیدن ماشین های نوستالژیک به شکل مدرن انتخاب شده است.

وی گفت: در نمایشگاه "تضاد دنیای مدرن و نوستالژیک" سه تصویر با ابعاد ۱۵ در ۱۵ نیز نمایش دهندۀ ماشین در معرض نمایش قرار داده شده که نشان می دهد جامعه مصرفی اشیایی را که دارای تاریخ مصرف هستند به تصویر کشیده است و حس نوستالژیک را به صورت غم انگیز بیان می کند، به طوری که در مقابل دنیای مدرن قرار دارد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی "تضاد دنیای مدرن و نوستالژیک" که آثاری از نگین عظیمی، ساجده رحمانی، ترلان سجادی و فاطمه عباسی را نمایش داده است، می‌توانند تا هفتم شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه ۱۴ افشین، بن‌بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 351852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.