۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
لاله‌های عباسی روییدند

موسسه فرهنگی هنری رویش مهر به‌منظور ترویج فرهنگ کاشت گل، نخستین جشنواره گل لاله عباسی را برگزار کرد که در ایستگاه پایانی، آیین اختتامیۀ این جشنواره در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

زهرا سترده مدیر بخش فرهنگی موسسه رویش مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین جشنواره گل لاله عباسی کار خود را از ۲۵ اردیبهشت‌ماه و در بخش های داستان، شعر، جستار، عکس، نقاشی و ویدیو آرت آغاز کرد که تا ۲۵ مردادماه ادامه داشت و دوم شهریورماه آیین اختتامیه این جشنواره با حضور علاقه‌مندان در محل کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار میشود.

وی افزود: در آیین اختتامیه "پری زنگنه" دانش آموختۀ کنسرواتوار عالی موسیقی تهران و خواننده ایرانی در سبک اپرا که در حوزه های موسیقی فولکلور ایران فعال هستند و تا کنون آلبوم های "هزار آوا"، "فلکوریک"،  "شاهپری" و "آهنگ های محلی" از وی منتشر شده است، خاطره گویی خواهند کرد و در مورد شعری که در مورد لاله عباسی سرودند صحبت می کنند.

سترده گفت: در آیین اختتامیه جشنواره گل لاله عباسی موسیقی زنده نیز اجرا خواهد شد و بیشتر سعی شده تا در یک فضای گفتگو محور به موضوع گل لاله عباسی بپردازیم.

به گزارش ایمنا، "میثم کیان" دبیر جشنواره لاله عباسی در بیانیه اختتامیه این جشنواره آورده است: «در زمانی که شتابی برای رسیدن، ‌فرصت اندیشیدن را از آدم گرفته است، حوصله‌کردن با آب، باد، ‌خاک و بذر، هنر است.  همه این مدت همراه شدیم... م. دیگران هم همراه شدند. یاری کردیم همدیگر را تا زیبایی و لطافت را از شما بیاموزیم...صبوری و رویش را... روز به روز از شما گل‌های عزیز آموختیم و حالا تا جشن چیزی نمانده است.»

علاقه‌مندان برای شرکت در آیین اختتامیه جشنواره گل لاله عباسی می‌توانند، جمعه دوم شهریور ساعت ۱۹:۳۰ به کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، واقع در خیابان باغ گلدسته، روبروی پارک شهید رجایی، سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی مراجعه کنند.

کد خبر 351535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.