از دربی اصفهان - تبریز تا سفرهای پرحاشیه پرسپولیس به خوزستان

در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال تقابل سپاهان - تراکتورسازی و ذوب آهن - ماشین سازی، دربی اصفهان تبریز را در پی خواهد داشت و استقلال و پرسپولیس به مصاف خوزستانی ها خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی از روز ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور برگزار می شود که تا پایان هفته چهارم، پدیده مشهد با ۹ امتیاز در صدر است و سپاهان و پرسپولیس هشت امتیازی، در تعقیب این تیم هستند. در ادامه بررسی دیدارهای هفته پنجم را می خوانید:

فولاد، مهمان تیم سینوسی شفر

استقلال ۵ امتیازی، فصل را با دو تساوی شروع کرد و سپس یک پیروزی بسیار خوب را در برابر تراکتورسازی به دست آورد. اما این تیم تهرانی در هفته گذشته، جدال را به پاس جنوبی واگذار کرد تا شرایطی بدون ثبات در این فصل داشته باشد. استقلالی ها حالا دوباره به خانه بازگشتند و می خواهند با پیروزی برابر فولاد، خود را ۸ امتیازی کنند. در طرف دیگر، فولاد ۷ امتیاز دارد و قطعا برای بازی با استقلال، به دنبال پیروزی است چرا که در صورت حاصل شدن برد، این تیم می تواند حتی نیم نگاهی به صدر جدول هم داشته باشد.

تفکرات نمازی برای فرار از تساوی های ۱ بر ۱ ماشین سازی

ماشین سازی که به طرزی جالبی تاکنون هر ۴ بازی خود را با تساوی ۱-۱ پشت سر گذاشته، حالا باید در مقابل حریفی سخت قرار بگیرد. شاگردان امید نمازی در هفته گذشته علیرغم شکست برابر سپاهان، عملکردی بسیار خوب را در نیمه دوم از خود به جا گذاشتند و امیدوارند که حالا، با ارائه عملکردی مشابه از ابتدای بازی، مردان فیروز کریمی را شکست دهند و جایگاه خود را در جدول بهتر کنند. ذوب آهن در حال حاضر، با ۵ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد.

جدال تازه واردهای قعرنشین

پس از یک نمایش کاملا دفاعی و گرفتن یک امتیاز در تهران، حالا مسجدسلیمانی ها به شهر خود می روند تا پذیرای دیگر تیم تازه لیگ برتری شده، یعنی نساجی قائمشهر، باشند. این دو تیم که وضعیت خوبی در جدول ندارند و در رده های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند، به دنبال یک برد از این بازی برای بالاکشیدن خود در جدول هستند. نساجی که با نکونام به لیگ آمد، این مربی را حفظ کرد ولی نفت مسجد سلیمان پس از صعود به لیگ برتر ویسی را به جای محمود فکری روی صندلی سرمربیگری تیم نشاند.

زمانی برای پیروزی

پرسپولیس هفته گذشته در آزادی، باز هم به تساوی رسید تا پس از دو برد در دو هفته اول، در هفته سوم و چهارم، ۴ امتیاز از دست داده باشد. حالا شاگردان برانکو که در هفته پنجم، به مصاف چهارمین تیم از استان خوزستان می روند، به دنبال پیروزی در برابر این تیم هستند تا در صورت امکان به صدر جدول بازگردند یا حداقل فاصله ۱ امتیازی خود را با صدر حفظ کنند. در طرف دیگر، شاگردان پائولو سرجیو، که فقط ۳ امتیاز از ۴ هفته نخست گرفته اند و شرایط خوبی در جدول رده بندی ندارندمی خواهند با گرفتن امتیاز از پرسپولیس، شرایط خود را در جدول بهبود بخشند.

این دیدار به این دلیل حساسیت دارد که جنجال هواداران در دیدار پرسپولیس - فولاد و استقلال خوزستان - پرسپولیس حواشی بسیاری بین  هواداران خوزستانی و قرمزپوشان پایتخت به وجود آورده است.

صدرنشین به دنبال چهارمین برد پیاپی

مشهدی ها پس از شکست برابر پرسپولیس در هفته نخست، سه هفته بعدی لیگ را با برد پشت سر گذاشتند و این پیروزی ها، شاگردان گلمحمدی را به صدر جدول رساند. آن ها در ایستگاه پنجم لیگ برتر آزمون سخت پیکان را در پیش رو دارند. شاگردان مجید جلالی که هنوز شکستی در کارنامه خود نداردند با ۶ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

سایپا می خواهد به پارس برسد

سایپا پس از پیروزی هفته اول، فقط تنها یک تساوی را در سه هفته بعد به دست آورده و دو بازی را واگذار کرده است. شاگردان دایی به دنبال برد برابر پارس جنوبی هستند هفت امتیازی شوند و بتوانند به این تیم برسد. در طرف دیگر شاگردان تارتار که هفته گذشته استقلال را بردند، می توانند با پشت سر گذاشتن دیگر حریف تهرانی به بالا نشینی در لیگ ادامه دهند.

کوچ از نقش جهان به فولادشهر برای ۳ امتیاز!

تراکتورسازی که بالاخره هفته پیش طعم برد را چشید، در هفته پنجم به اصفهان می آید تا با سپاهان قلعه نویی مصاف داشته باشد. اما این بازی برخلاف بازی های خانگی دیگر سپاهان، به دلیل مشکل چمن به جای نقش جهان در فولادشهر برگزار می شود. سپاهانی ها که خاطره خوبی از فولادشهر دارند و در هفته گذشته، در این ورزشگاه توانستند از سد ذوب آهن عبور کنند، این بازی را نیز در همین ورزشگاه برگزار خواهند کرد تا بلکه به اولین پیروزی خانگی این فصل خود برسند. سپاهان ۸ امتیازی در صورت برد در این بازی، می تواند حتی تا رده اول هم بالا برود و در سمت دیگر، تراکتور که تنها ۵ امتیاز دارد، برای رسیدن به طلایی پوشان باید این تیم را شکست دهد.

سپید رود به اهواز برسد پیروز است

سپیدرود بحران زده، حالا محسن نصر را به عنوان مربی موقت به تیم خود آورده است و تلاش می کند که پس از تساوی در هفته گذشته، طعم برد را هم بچشد و کمی اوضاع خود را در جدول بهتر کند. سپیدرود صورت رسیدن به اهواز می توانند خود را پیروز بدانند چرا که شرایط مطلوبی از نظر اقتصادی ندارد و برای سفر به شهرهای مختلف اغلب دچار مشکل می شود. در طرف دیگر، شاگردان یزدی که با تکیه بر گلزنی های وحید خشتان توانستند فقط سه امتیاز را در این فصل کسب کنند، حالا به دنبال دو برابر کردن امتیازات خود در ورزشگاه خانگی در برابر تیم قعرنشین لیگ هستند.

کد خبر 351407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.