برخی خیران از حمایت کودکان معلول انصراف داده‌اند

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت گفت: برخی خیران با توجه به تحریم‌ها و افزایش قیمت دارو تجهیزات مورد نیاز کودکان معلول از حمایت از آنها انصراف داده‌اند.

بنفشه خاموشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر خیریه بهشت از ۴۰۰ معلول نوزاد تا ۳۰ ساله حمایت می‌کند، اظهار کرد: اغلب این معلولیت‌ها به خاطر تشخیص اشتباه پزشک و بیماری‌هایی همچون زردی و کمبود اکسیژن سبب شده است.

وی با تاکید عدم پذیرش خانواده‌ها نسبت به معلولیت فرزندانشان از چالش‌های پیش روی سازمان‌های حمایتی است، افزود: این موضوع منجر به افزایش میزان معلولیت در کودکان شده و مرحله طلایی درمان آنها را از بین می‌برد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت با بیان اینکه اغلب خانواده‌ها تا سن ۱۰ الی ۱۵ سالگی معلولیت فرزندانشان را قبول ندارند، ادامه داد: سن طلایی درمان معلولیت کودکان تا سه سالگی است و این زمان در بسیاری از موارد از دست می‌رود.

وی با بیان اینکه توانبخشی معلولان هزینه‌های سنگینی را به همراه دارد، ادامه داد: ارایه خدمات مشاوره، هزینه ایاب و ذهاب، تامین تجهیزات و تامین دارو از جمله موارد نیازمند اعتبار است که خانواده‌ها نمی‌توانند از پس همه این هزینه‌ها برآیند.

 خاموشیان با بیان اینکه در انجمن حمایت از کودکان با نیازهای خاص همه خدمات به صورت رایگان به معلولان ارایه می‌شود، افزود: عمده ترین خدمات ارایه شده در این انجمن در خصوص تامین دارو و تجهیزات بوده است که برای این امر با چند داروخانه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم.

 وی به تاثیر تحریم‌ها بر روی هزینه‌های درمانی معلولان اشاره کرد و گفت: این امر موجب دو برابر شدن هزینه‌های درمان این قشر از جامعه شده و به دنبال آن برخی خیران از حمایت از کودکان معلول انصراف داده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت افزود: سال گذشته برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای حمل بیمار هشت میلیون تومان هزینه کردیم که این هزینه امسال دو برابر شده و هیچ کدام از خیران حاضر به پرداخت این هزینه نشده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه حمایت‌های دولت نیز از این کودکان بسیار ناچیز و کم است.

کد خبر 351308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.