بررسی گردشگری خلاق با تاکید بر عرفان دوره صفوی

همایش گردشگری خلاق با تکیه بر نقش و جایگاه عرفان اسلامی در هنر و معماری صفوی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ازسوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان، اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و روزنامه اصفهان زیبا، همایش "گردشگری خلاق" با تکیه بر نقش و جایگاه عرفان اسلامی در هنر و معماری صفوی برگزار می شود.

 "خلاقیت" پیدایی و تولید ایده، اندیشه و فکری نو و نوآوری، عملی ساختن آن ایده و فکر است و گردشگری خلاق نسل جدید گردشگری است که بر انجام فعالیت های تجربی و تعامل عمیق‌تر با زندگی واقعی فرهنگی در شهرها تمرکز می کند.

از سویی دیگر، نگاه عارفانه و شهودی هنرمندان اسلامی با تأسی به مبانی قرآنی و عرفانی و هم‌چنین مبتنی بر هندسه و ریاضیات، آثاری پدید آورد که شگفت‌انگیز، زیبا و متعالی است و در این میان عصر صفوی را می‌توان به کمال رسیده‌ترین دوره در هنر ایران‌زمین، به ویژه دوران پس از اسلام دانست که در آن گویی همه هنرها به اوج خود نسبت به دوره های پیشین و پسین رسیده‌اند.  هنر و معماری دوره صفویه در مقام تجسم روح زمانه و آینه فرهنگ ایرانی اسلامی بشمار می رود که جان مایه آن عرفان است.

در این همایش با همنشینی دو موضوع "گردشگری خلاق" و "عرفان اسلامی در هنر و معماری صفوی" به اسرار و رموز آثار و ابنیه تاریخی عصر صفوی پرداخته می شود.

علاقه‌مندان برای حضور در همایش "گردشگری خلاق با تکیه بر نقش و جایگاه عرفان اسلامی در هنر و معماری صفوی" می توانند دوشنبه ۲۹ مردادماه ساعت ۱۷ به کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.

کد خبر 351264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.