راه‌اندازی بازار اجتماعی "باسلام" در اصفهان

مدیرعامل بازار اجتماعی "باسلام" از راه اندازی شعبه این بازار طی هفته جاری در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا آقایا ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک ایرانی برای نشان دادن هویت واقعی افراد است، اظهار کرد: چشم‌انداز بازار اجتماعی "باسلام" تبدیل به اکوسیستم کسب و کارهای کوچک است و این ایده از بازار اجتماعی شروع شده و تاکنون در خصوص یک هزار کسب و کار اجرایی شده است.

با بیان اینکه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در غرفه‌ها با مدیریت کامل انجام می‌شود، افزود: تمرکز بر روی قیمت‌گذاری‌ها است، مخاطبان با فضای این کسب و کار آشنا شده با وضعیت گردش مالی آشنا می‌شوند و در صورت تمایل در این چرخه حضور می‌یابند.

مدیرعامل بازار اجتماعی "باسلام" با بیان اینکه برندسازی کسب و کارهای خانگی در دستور کار است، ادامه داد: تاکنون توانسته‌ایم برش بسیار کوچک از ظرفیت بزرگ این کسب و کارها را نشان دهیم، این نوع کسب  و کار در همه خانه‌ها وجود دارد، به دلیل کم توجهی سیستماتیک این فرصت‌ها در حال افول است و سعی در حفظ این ظرفیت داریم.

وی ادامه داد: برخی ما را باور ندارند و این موضوع شرایط را برای ادامه کار سخت می‌کند، اما تاکنون با دعوت از فعالان عرصه کسب و کار، آنها را به استقرار در این بازار ترغیب کرده و با راه‌اندازی غرفه‌ها مسیر رشد این فعالیت‌ها به نقطه کنونی رسانده ایم.

آقایا، با بیان اینکه یکی از مهم ترین ظرفیت‌های کشور توجه سیستماتیک به پیشرفت کسب و کار خانگی و تولید محصولات است، افزود: ما شرکت دانش بنیانی هستیم که با کسب و کار خانگی بیش از ۲۰ هزار نفر را به کار گرفته و سعی داریم با کارهای خلاقانه بازار هدف خود را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازار اجتماعی "باسلام" توانسته با تهیه نرم‌افزار امکان فعالیت کسب و کار در نقاط شهری و روستایی را فراهم کند، گفت: راه‌اندازی این بازار طی هفته جاری در اصفهان انجام می‌شود و افراد می‌توانند به صورت خانوادگی و یا گروهی در این فضا فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل بازار اجتماعی "باسلام" با تاکید به اینکه کارآفرینی در کشور کار مشکلی است، افزود: پیگیری قانون معافیت از مالیات برای کسب و کارهای خانگی و همچنین صدور پروانه بهداشتی به صورت پایلوت برای این کسب و کار امری ضروری است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی تجهیز کسب و کارهای خانگی به فناوری‌های نوین را نیز امری مهم دانست و افزود: چنانچه این اتفاق روی ندهد این نوع کسب و کار از بازار رقابتی حذف خواهد شد.

لزوم شناخت هویت افراد برای شناسایی محصولات

همچنین سجاد عصاکره، کارشناس سیستم‌های بازار اجتماعی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه مدل اقتصاد مردمی، بهترین مدل در اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در کسب و کارهای خانگی خود مردم تولید کننده بوده و با قیمت گذاری و فروش محصول و کسب رضایت مشتری در این زمینه فعال هستند.

وی شناخت هویت افراد برای عرضه محصولات تولید شده برای کسب و کار خانگی را ضروری عنوان کرد و گفت: محصولات و کسب و کارها با افراد شناخته می‌شوند و از این رو شناخت هویت افراد برای شناسایی بهتر محصولات آنها لازم است.

کارشناس سیستم‌های بازار اجتماعی با اشاره به اینکه مشتریان می توانند با دیدن بازخوردها و رتبه بندی کسب و کارهای خانگی خرید مورد نظرشان را انجام دهند، گفت: راه اندازی غرفه ها در بازار اجتماعی "باسلام" رایگان بوده و تعامل با غرفه‌ها هم بر مبنای تراکنش‌ها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: به منظور گسترش کسب و کارهای خانگی کمپینی با مشارکت غرفه ‌داران در روستاها در حوزه کسب و کار اجتماعی راه اندازی شده است.

کد خبر 351249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.