چه کشورهایی از گردشگری بیشترین سود مالی را می‌برند؟

در سراسر دنیا کشورهای زیادی وجود دارند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند؛ ورود گردشگر به هر کشوری برابر است با ورود ارز و البته رونق صنعت گردشگری که یکی از سودآورترین صنایع موجود در جهان بر شمرده می‌شود. اما کدام کشورها از این طریق پول بیشتری به دست می‌آورند؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با بررسی آمار گردشگران در طول سال جاری مشخص شد کشورهای ایالات متحده، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا و آلمان توانسته‌اند ثروت هنگفتی را از طریق صنعت گردشگری به دست بیاورند که در ادامه به بررسی اجمالی این ۵ کشور می‌پردازیم:

ایالات متحده

این کشور بزرگ و پر تنوع هر ساله ۲۲۰/۱ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد دارد. در سرتاسر این کشور شهرهای شلوغ و بزرگی چون نیویورک، سانفرانسیسکو و همچنین شهرهای تاریخی یا فرهنگی معروف مانند نیواورلئان و واشنگتن دیسی هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. گردشگران می‌توانند از سواحل زیبایSoCal ، شب‌های حیرت انگیز وگاس، آرامش اورگان، صحرای آلاسکا و موسیقی لذت بخش نوشویل لذت ببرند.

فرانسه

درآمد فرانسه از گردشگری، ۶۶/۸ میلیارد دلار در سال است. بزرگ‌ترین مقصدهای گردشگری در فرانسه عبارتند از: تاکستان های بوردو، محلات تاریخی رنسانس لیون، سواحل مارسی و فرنچ ریوایرا.

اسپانیا

در مسافتی نه چندان دور از فرانسه، اسپانیا با درآمد ۶۵/۱ میلیارد دلاری در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. این کشور که بزرگ‌ترین کشور شبه جزیره ایبری است، گردشگران بسیاری را به خاطر معماری باشکوه بارسلونا، شهر پر هیاهوی مادرید، سواحل ایبیزا و تاپاس‌های معروف شهر سوییل به سمت خود کشانده است. از طرفی نیز بناها و قلعه‌های تاریخی "موروی" در سراسر جنوب اسپانیا از ارزش گردشگری بالایی برخوردار هستند.

بریتانیا

انگلستان دارای مجموعه‌ای از گنجینه‌های توریستی متنوع است و به همین دلیل سالانه ۶۲/۸ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد کسب می‌کند. گردشگران می‌توانند با سفر به انگستان حتی از مشاهده زیبایی‌های ارتفاعات اسکاتلند لذت ببرند. از  دیدنی‌های بریتانیا، حومه شهر ولز، حمام‌های استخرگونه ساخت روم و البته طعم لذیذ غذاهای سوخاری شبانه ادینبورگ است.

چین

در حالی که در پنجمین رده از پربازدیدترین کشورهای دنیا، کشور آلمان قرار دارد و گردشگران سالانه ۱ میلیارد دلار در آن هزینه می‌کنند، در لیست ۵ کشور برتر از لحاظ هزینه‌های گردشگران، چین با ۵۶/۹ میلیارد دلار درآمد گردشگری، جایگاه پنجم این لیست را به خود اختصاص داده است. این امر تعجب برانگیز است چرا که مردم،  چین را اغلب به عنوان بزرگ‌ترین مرکز جمعیت و اقتصاد جهان می‌شناسند و کمتر کسی می‌داند که این کشور یک مکتب گردشگری نیز هست. سالیانه میلیون‌ها گردشگر از کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، ژاپن، ویتنام، مالزی و مغولستان و همچنین حجم عظیمی از گردشگران آمریکایی و روسی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور از جمله دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، سد سه دره برای گردشگری به این کشور می‌روند.

کد خبر 351115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan US ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    مطالب عالی است.