دارابی: رسانه باید زبان مردم باشد

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه باید مشکلات و مطالبات مردم به خوبی و صحیح از سوی رسانه منعکس شود، گفت: صدا و سیما باید روشنگری و تنویر افکار عمومی را مورد اهتمام بایستۀ خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دارابی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان که چهارشنبه_۲۴ مردادماه_ در این مرکز برگزارشد، با بیان اینکه مسعود احمدی افزادی مدیر حرفه‌ای و با دانشی است که هر کجا فعالیت داشته ازجمله در صدا و سیمای مرکز اصفهان منشأ خدمت بوده است، اظهار کرد: موافقت با درخواست رفتن احمدی از مرکز صدا و سیمای اصفهان برای من بسیار سخت بود چرا که او کارهای خوبی را در استان اصفهان آغاز کرده بود. از احمدی بسیار متشکرم که در مدت کوتاهی که در مرکز صدا و سیمای اصفهان بود مقدمات و زمینه‌های اجرایی و عملیاتی شدن موافقت‌نامه‌هایی را انجام داد. 

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: عبدالحسینی تحصیلات عالیه و دانشجوی مقطع دکترا است. وی در پنج مرکز صدا و سیما تجربه مدیریتی موفق و کارآمد دارد. خدا را شاکرم که جایگزین بسیار شایسته‌ای برای احمدی در مرکز صدا و سیمای اصفهان انتخاب کردیم. عبدالحسینی جزو مدیران برجسته استان‌ها است و مسئولان و مقامات استان گلستان مغموم بودند از اینکه از حضور مدیر فرهیخته‌ای در استان محروم می‌شوند.

دارابی با بیان اینکه عبدالحسینی از خانواده‌ شهدا است و برادر وی شهید دفاع مقدس و پدرش رزمنده نیز بوده است، افزود: در استانی مثل اصفهان که مهد دلیران و و شهیدان است حضور چنین مدیری می‌تواند بسیار دلگرم‌کننده باشد و برای او در این مسئولیت آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ارزش‌ها و فضایل فراوانی دارد، تصریح کرد: امروزه اولین رسالت صدا و سیمای مراکز استان‌ها توجه بایسته به فرهنگ، زبان، گویش، سنت‌ها، آیین و هر آنچه است که در آن استان وجود دارد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه صدا و سیمای مراکز استان‌ها باید توسعه استان را به‌عنوان محور فعالیت خود قرار دهند، اضافه کرد: صدا و سیمای مراکز استان‌ها باید همراه با مقامات استان، با جدیت پیگیر فعالیت‌های اثربخشی در حوزه توسعه استان باشند.

دارابی گفت: رسانه باید به طور اعم در سراسر کشور و در ذات رسانه و به طور اخص در سازمان صدا و سیما، زبان مردم باشد و از طرفی دیگر نیز باید همراه و حامی خادمان و مسئولان خدمتگذار باشد که ایجاد توازن میان این دو مسئله، هنر رسانه‌ است و باید این توازن اتفاق افتد به‌گونه‌ای که رسانه از طرفی متهم به دولتی شدن نشود و از سمتی دیگر به عوام‌گرایی دامن نزند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان صدا و سیما متعلق به انقلاب و عموم مردم است، خاطرنشان کرد: دو مسئله زبان مردم و همراه و حامی خدمتگذاران بودن بسیار مهم و مثل رفتن بر روی میدان مین است. باید هنرمندانه با اجتهاد رسانه‌ای به این مسئله مهم توجه شود و رسانه می‌تواند با قدرت و اقتدار و حفظ استقلال و فراتر از جریانات سیاسی به این مهم دست یابد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه صدا و سیما باید گفتمان امام(ره) و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد، گفت: روشنگری و تنویر افکار عمومی را مورد اهتمام بایسته خود قرار دهد.

دارابی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: سال گذشته مشاور امنیت ملی امریکا که حقوق‌گیر منافقین نگون‌بخت است در تجمع منافقین در پاریس گفت؛ ما باید کاری کنیم که سال آینده مردم ایران چهل سالگی انقلاب اسلامی خود را نبینند، اما برخلاف تمامی این توطئه‌ها، تحریم‌ها، خباثت‌ها و کارشکنی‌ها و با وجود اینکه امروزه مردم مطالبات به حق و مشکلاتی دارند، چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلات و مطالبات مردم به خوبی و صحیح از سوی رسانه منعکس شود، اظهار کرد: رسانه باید زبان مردم باشد و مسئولان خدوم و پرتلاش باید خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم و  برطرف کردن مشکلات آن‌ها کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که صدای مردم را از صدای کسانی که شعار آنها با ارزش‌های ما تقابل دارد، جدا کنیم و مراقب باشیم کسانی خودشان را در صف مردم جای ندهند که به اسم مطالبات مردم بخواهند شورش‌هایی در سر داشته باشند و به زعم خودشان بخواهند با مردم و آرمان‌های مردم و انقلاب مبارزه کنند.

دارابی با بیان اینکه در ادوار مختلف انقلاب و در جنگ اراده‌ها همواره مردم ایران برتر بوده‌اند و بسیاری از مسایل و مشکلات با رهبری فرزانه حل شده و خواهد شد، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید امید ایجاد شود واقعیتی است چراکه دشمنان می‌خواهند امید را از مردم بگیرند، ایجاد شایعه کنند و بی‌اعتمادی به وجود آورند و بر اساس تفکرات خود به اهداف شومشان دست پیدا کنند که البته خیال باطلی است.

وی گفت: امروزه شاهد اتحاد، وحدت و همدلی مردم در اطاعت و تبعیت از رهبری حکیم و فرزانه هستیم. مسئولان متحد، همدل، خدوم و پرکاری داریم. البته در برخی موارد نارسایی‌ها، کوتاهی‌ها و قصوری وجود دارد که باید به درستی شنیده شود و برای آن‌ها اقدام پیشگیرانه و علاج‌آمیزی صورت گیرد. ما بهترین مردم روی کره زمین را داریم و اگر شبانه‌روز وقت خودمان را برای خدمت به مردم کنیم صرف کنیم کار بزرگی نکرده‌ایم.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: خدا را شاکرم که امروز چهل سالگی انقلاب را شاهد هستیم. انقلابی که استقلال، آزادی، آبادانی، معنویت، اخلاق، پیشرفت و استقلال واقعیمان را به آن مدیون هستیم. بسیاری معتقد هستند انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رخداد قرن بیستم است و بر همین اساس برخی از صاحب‌نظران بزرگ غربی گفته‌اند که باید قرن بیستم را قرن امام(ره) نامید.      

کد خبر 350933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.