تشکیل صنف ارزی ممکن نیست

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یک صنف شدن دلالان و ارز فروشان بازار، اقدامی غیرممکن و نامعقول است چراکه این افراد هر یک نظر شخصی و سیاست خاص خود را دارند.

سید حسن قوامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد تلاش دلالان ارز برای بی ثبات ساختن بازار و افزایش نوسانات، اظهار کرد: در بازار دو گروه افراد وجود دارند، گروه دوم که غیردولتی و خصوصی هستند، سهم بیشتری در ایجاد نوسانات و آشفته سازی بازار دارند.

وی با بیان اینکه ارزی که در اختیار دلالان ارز قرار دارد اکثرا سرمایه گذاری می‌شود، تصریح کرد: یک صنف شدن دلالان و ارز فروشان بازار، اقدامی غیرممکن و نامعقول است چراکه این افراد هر یک نظر شخصی و سیاست خاص خود را دارند.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد و بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه دولت و دستگاه‌های نظارتی سعی دارند تا نوسانات بازار را کنترل کنند، افزود: آشفته بودن بازار و نوسانات کاذب به نفع دلالان است و آن ها در صدد آشفته شدن بازار برای کسب منفعت و سود مضاعف هستند، اگر در بازار معلقِ ارز پیش بینی صحیح انجام شود، سود کلانی نصیب پیشگو و سرمایه گذار خواهد شد.

قوامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این پیش بینی‌ها از اطلاعاتی نشأت می‌گیرند که کاملاً خصوصی هستند و دسترسی برخی افراد به این نوع آمار جای سؤال دارد.

کد خبر 350554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.