نوروزی: خبرنگاران در  دفاع از حقوق شهروندان نقش کلیدی ایفا می کنند

شهردار اصفهان با اشاره به نقش اثرگذار خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران می توانند در راستای دفاع از حقوق شهروندان با قلم، عکس و بیان خود نقش کلیدی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در آیین پاسداشت روز خبرنگار که شامگاه _چهارشنبه ۱۷ مردادماه_ در محوطه باغ چهلستون اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه نقد خبرنگاران سرمایه‌ای برای اصلاح امور جامعه است، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت در شهرداری اصفهان تاکنون از نقادی‌های خبرنگاران بهره‌های زیادی برده‌ایم و شاید اگر برخی انتقادات و نوشته‌های خبرنگاران نبود، به برخی نکات توجه کافی نمی شد.

وی ادامه داد: میدان را باز و عرصه را برای فعالیت خبرنگاران فراهم کردیم تا خبرنگاران، دیده‌بانی شایسته در جامعه باشند و نقش نظارتی خود را بر تمام رفتارها، کردارها و تصمیمات مدیران ایفا کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حمایت از دیده بانان واقعی دفاع از حقوق مردم هر امکانی نیاز بوده را تأمین کرده ایم، گفت: خانه ای که در گذشته در اختیار اصحاب رسانه بود اما مدت ها از اختیار آن ها خارج شده بود را بار دیگر در اختیار این قشر فرهیخته قرار دادیم، همچنین مجوز تردد برای بیش از ۱۰۰ خبرنگار برای رفت و آمد در نقاط مختلف شهر را صادر و مصاحبه های مطبوعاتی زیادی با آنها داشته ایم.

نوروزی با تأکید بر اینکه شهرداری به نقش اثرگذار خبرنگاران اعتقاد دارند، تصریح کرد: البته می خواهیم که خبرنگاران در نقدهای خود به مرز تخریب نزدیک نشوند.

وی با بیان اینکه خبرنگار و عکاس کسی است که مانند تمام نویسندگان از حق آزادی برخوردار باشند، گفت: عکاسان می توانند با به تصویر کشیدن یک صحنه از حقوق یک ملت دفاع کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خبرنگار با انعکاس خبرهای خوب می تواند امید را در دل مردم به وجود آورد و نقش ناامید کننده معاندان را افشا کند، افزود: خبرنگاران همچون هنرمندان می توانند در راستای دفاع از حقوق شهروندان با قلم، عکس و بیان خود نقش کلیدی ایفا کنند.

کد خبر 350414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.