اجازه نمی دهم مردم لنجان امیدشان ناامید شود

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: مردم از وضعیت اقتصادی، گرانی و بیکاری گلایه مند هستند و به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد مردم شهرستان لنجان بیش از این امیدشان ناامید شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با روسای بانک های عامل و مدیران دستگاه های اجرای شهرستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان امروز به یک اولویت مهم تبدیل شده، اظهار کرد: طبق آمار نرخ بیکاری در این شهرستان بسیار بالا بوده و اگر در حوزه اشتغال شاهد حرکت های جهادی نباشیم قطعا شاهد افزایش مشکلات اجتماعی در این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: نباید فکر کرد تنها با ایجاد کارخانه های بزرگ می توان برای افراد زیادی ایجاد اشتغال کنیم بلکه با ایجاد و توسعه کارگاه های کوچک زودبازده می توان چند برابر این ظرفیت، اشتغال ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان لنجان با انتقاد از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: امروز بسیاری از کارآفرینان و جوانان جویای کار از روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بانک های عامل گلایه مند هستند و این آخرین اخطارم به بعضی بانک‌های عامل درباره جذب سهم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر شهرستان و همچنین تسهیلات مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت موجود در شهرستان لنجان با جایگاه فعلی آن در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر فاصله زیادی دارد، ادامه داد: مردم از وضعیت اقتصادی، گرانی و بیکاری گلایه مند هستند و به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد مردم شهرستان لنجان بیش از این امیدشان ناامید شود، بانک های عامل باید به درستی به وظایف خود در خصوص جذب سهم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر شهرستان لنجان عمل کنند چراکه این سهم ابلاغی از سوی دولت جزء حقوق مردم به شمار می آید و بر همین اساس باید هرچه سریع‌تر به آنان پرداخته شود.

صفرخانلو خواستار سرعت عمل در پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بانک های عامل در شهرستان لنجان شد و خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه خانواده های برای اشتغال فرزندان موظفیم در مسیر اشتغالزایی به ویژه در حوزه روستایی و مشاغل خانگی از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در شهرستان لنجان نهایت بهره را ببریم که در این راستا انتظار می رود در جلسه‌ بعدی شاهد رشد عملکرد بانک‌ها و همچنین افزایش سطح اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی و معرفی افراد واجد شرایط به بانک های عامل باشیم.

وی یادآور شد: هیچگونه عهدی نسبت به مدیر بودن همیشگی افراد نبسته‌ایم و تعهدی نیز نسبت به ابقای مدیرانی که به سیاست‌های کلان استان و شهرستان باور ندارند، نداریم از این رو مدیران بانک های عامل و دستگاه های اجرایی با نگاه جهادی باید وارد میدان عمل شوند تا گره ای از کار مردم باز کنیم.

صفرخانلو افزود: شهرستان لنجان همچون نگینی سبز در استان اصفهان خودنمایی می‌کند و ترکیب زیبای رودخانه زاینده رود، طبیعت زیبای شهرها و روستاهای شهرستان لنجان و آثار کهنی که در دل آن قرار دارد ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال به شمار می آید و از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتظار می رود با قدرت بیشتر در این حوزه ورود پیدا کرده و از سوی دیگر افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات را به بانک های عامل معرفی کنند.

کد خبر 350173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.