جابجایی روزانه ۵۰ هزار مسافر توسط سازمان اتوبوسرانی

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان از جابجایی روزانه حدود ۵۰ هزار مسافر توسط سازمان اتوبوسرانی در خطوط مختلف خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالهادی طاهری، سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان با اشاره به اینکه تعداد مسافر در فصول مختلف سال در شهر کرمان، روزانه بین ۳۵ تا ۵۰ هزار نفر متغیر است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۸ دستگاه اتوبوس در بخش دولتی وجود دارد که از این تعداد بین ۶۰ تا ۱۰۰ دستگاه فعال است. همچنین از ۱۱۱ دستگاه اتوبوس موجود در بخش خصوصی نیز بین ۹۰ تا ۱۰۷ دستگاه مشغول به فعالیت است.

وی مهم‌ترین وظیفه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان را ایجاد شبکه یکپارچه حمل و نقل جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به آن‌ها دانست و افزود: حمل و نقل بار و مسافر یکی از شاخصه‌های مهم خدماتی است که عملکرد آن در حوزه‌های درون شهری اهمیت فراوان دارد.

طاهری در ادامه با اشاره به خدمات سازمان تاکسیرانی، تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی تاکسی در شهر کرمان وجود دارد که از این تعداد حدود سه هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مختلف در حال فعالیت است و در حال حاضر روزانه ۲۰۰ و ۵۶ هزار نفر از خدمات سازمان تاکسیرانی در شهر کرمان بهره‌مند می‌شوند.

طاهری همچنین با اشاره به مزایای کارت بلیت الکترونیک، گفت: بزرگ‌ترین مزیت همگانی کارت بلیت الکترونیک، صرفه‌جویی در زمان است.

وی با بیان اینکه دو سوم هزینه‌های حمل و نقل توسط شهرداری و یک سوم توسط شهروندان تأمین می‌شود، بر ضرورت استفاده از کارت بلیت الکترونیک توسط شهروندان تأکید و خاطرنشان کرد: این اقدام گامی در جهت مدیریت پویای کرایه در سامانه حمل و نقل عمومی، توسعه خدمات شهری و تسهیل در خدمات‌رسانی محسوب می‌شود.

کد خبر 350074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.