اغتشاشگران به‌نام مردم، اما علیه مردم می تازند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: عموم مردم حق دارند مطالبات خود را به صراحت بیان کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند به طور عملی این مطالبات به حق را پاسخ دهند، اما مردم باید ضمن مطالبه به حق خواسته های خود مراقب آرامش وامنیت خود و مردم باشند چرا که آشوب‌گران به دنبال فرصت هستند تا جامعه را به آشوب بکشانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: سال ها است که مسئولان کشور سخن از اقتصاد و مسائل اقتصادی می زنند در حالی که عده ای فقط پرچم اقتصاد را بلند کرده و حاضر هستند عزت و آبروی ایران را برای تقویت مسایل اقتصادی به تاراج بگذارند.

وی افزود: مردم رونق اقتصادی کشور را همراه با عزت و اقتدار نظام و همچنین تکریم و احترام می خواهند چراکه اگر سفره رنگینی پهن باشد، اما عزت و آبرو وجود نداشته باشد، این مسئله را کسی نمی خواهد.

عزت مردم ایران قابل معامله و مذاکره نیست

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه مسئولان باید همراهی عملی  با مردم داشته باشند، تصریح کرد: امروز همه از فاصله های به وجود امده بین برخی مسئولان و مردم گلایه مند هستند، روزگاری نه چندان دور پس از ترورهای مختلف مسئولان برجسته نظام، بحث حفاظت و تأمین امنیت آنان مطرح شد که در جای خود بسیار خوب بود، اما نباید این مسایل تبدیل به تشریفات متعدد شود و مردم نتوانند به راحتی با مسئولان رابطه برقرار کنند.

وی ادامه داد: امروز طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب باید ارتباط مسئولان با مردم به ویژه ارتباط با اقشار آسیب پذیر بیشتر شود از این جهت مسئولان نباید از مطالبات به حق مردم غافل شوند.

باقریان اضافه کرد: ۳۰ سال قبل از مشروطیت مردم ایران به دنبال مبارزه و مقابله با استبداد و استکبار بودند و اکنون بیش از ۱۱۲ سال است که با عزت و اقتدار  با استبداد و استکبار مقابله و مبارزه کرده اند، اما امروز حرف از مذاکره با ترامپ زده می شود دشمنان داخلی و خارجی به دنبال بزرگ کردن آن هستند و رفتار دوستان و مخالفان مذاکره هم ناخواسته به بزرگ شدن موضوع دامن می زند.

مسئولان از مطالبات به حق مردم غافل نشوند

امام جمعه زرین شهر گفت: اعتماد به مردم مهم تر از مذاکره است بر همین اساس مسئولان به جای طرح موضوع مذاکره به اعتماد مردم پاسخ دهند واز اختلاف و درگیری ها خودداری کنند، چرا برخی در کشور همواره به دنبال آت هستند که حرف از مذاکره با آمریکا بزنند؟ به جای این کارها به مردم و کشور خدمت و به توان داخلی کشور  تکیه کنید.

وی با بیان اینکه اغتشاشگران به‌نام مردم، اما علیه مردم عمل می کنند، خاطرنشان کرد: همه مردم حق دارند مطالبات خود را به صراحت بیان کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند به طور عملی این مطالبات به حق را پاسخ دهند، اما مردم باید ضمن مطالبه به حق خواسته های خود مراقب آرامش و امنیت خود باشند چرا که آشوب‌گران به دنبال فرصت هستند تا جامعه را به آشوب بکشانند.

انتقاد درست حلال مشکلات است

باقریان افزود: به مردم و استقامت آنها ایمان داریم و مطمئن هستیم که مردم شجاع و صبور اجازه آشوب را به کسی نمی دهند و قطعا با همراهی و همدلی  و ولایت پذیری از این مشکلات عبور خواهیم کرد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان این کشور عزت و عزتمندی بیشتر ایران اسلامی را مشاهده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: وقتی تورم و رکود در کشور به وجود می‌آید این قشر ضعیف جامعه  هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند، وقتی تولید کننده تحت فشارهای مختلف مانند مالیات و ارز و ... قرار می گیرد به خوبی نمایان است ضمن نابود شدن تولید داخلی سودهای هنگفتی به جیب واسطه ها واریز شده و آنچه در این بین محقق می‌شود تحت فشار قرار گرفتن اقشار مختلف و ضعیف جامعه است.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: هر گونه نوسانی در بازار و اقتصاد به وجود می آید این قشر آسیب پذیر جامعه است که بیشترین آسیب و ضرر را خواهد دید، از این جهت طرح ها و برنامه های کشور به سمتی هدایت شود که این قشر از جامعه  که با استقامت خود بیشترین خدمت را برای حفظ نظام و انقلاب کرده است کمترین آسیب را ببیند.

وی عنوان کرد: انتقاد درست همواره حلال مشکلات بوده است از این رو باید به افراد اجازه نقد صحیح و شجاعانه را بدهیم چراکه بحران های که امروز به وجود آمده است را سه سال قبل افراد مخلتف تذکر و هشدار دادند، اما ما چه کردیم؟ چرا وقتی فلان وزیر طی نامه ای نقد صریح خود را بیان می ‌کند به جای توجه به این نقد با او قطع همکاری می‌کنید.

باقریان تاکید کرد: مسئولان باید با روی باز و روحیه جسورانه به استقبال نقدهای صحیح بروند و از این نقدها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

کد خبر 349922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.