وزارت بهداشت ۲۷ میلیارد تومان به اوقاف اصفهان بدهکار است

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وزارت بهداشت و درمان برای تصرف ۲۲ موقوفه استان اصفهان جهت خدمات درمانی از قبیل بیمارستان، درمانگاه و... به موقوفات استان ۲۷۰ میلیارد ریال اجاره بها و پذیره بدهکار است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام محمود نصر اصفهانی اظهار کرد: از آنجایی که اداره اوقاف و امور خیریه متولی اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و همچنین حفظ و حراست از موقوفات است با پیگیری‌هایی که در این راستا انجام داده است توانسته تا با اداره بهداشت و درمان برای پرداخت اجاره بهاء و حق پذیره موقوفات استان که در تصرف آن اداره است تفاهم نامه‌ای را منعقد کند.

وی افزود: قریب به بیش از ۳۰ سال است که ۲۲ موقوفه در سراسر استان اصفهان در تصرف اداره بهداشت و درمان است که در این موقوفات بیمارستان، درمانگاه و.... ساخته شده و در مجموع نیز ۲۷۰ میلیارد ریال این اداره به موقوفات استان بدهکار است و با همکاری و مساعدت اداره بهداشت و درمان این مبلغ بزودی به موقوفات پرداخت می شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: این موقوفات هرکدام نیات متفاوتی دارند که اداره اوقاف و امور خیریه پس از دریافت اجاره بهاء این موقوفات در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش آنان اقدام می کند.

حجت الاسلام نصر اصفهانی ادامه داد: براساس تفاهمی که بین اداره اوقاف و امور خیریه و اداره بهداشت درمان منعقد شده است مقرر شده تا ۲۰ درصد از این بدهی به صورت نقدی به حساب موقوفات واریز شود و مابقی نیز در دیون این اداره ثبت و هر ساله مبلغی از آن بدهی از محل اعتبارات دولتی اداره بهداشت و درمان به حساب موقوفات واریز شود.

کد خبر 349717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.