از خداحافظی تبریزی با ذوبی ها تا جدال قلعه نویی و خداداد در رشت

هفته دوم لیگ برتر فوتبال از روز پنجشنبه - ۱۱ مردادماه- آغاز می شود که آخرین بازی تبریزی با لباس ذوب آهن، تقابل قلعه نویی با خداداد عزیزی و رویارویی سروش رفیعی با پرسپولیس از نکات قابل توجه این هفته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوم لیگ برتر فصل ۹۸-۹۷ ایران، روزهای پنجشنبه و جمعه -۱۱ و ۱۲ مرداد ماه- برگزار می شود که طی آن، شانزده تیم لیگ برتری به مصاف هم می روند. در ادامه مروری خواهیم داشت با دیدارهایی که در هفته دوم برگزار می شود.

پنجشنبه ۱۱ مردادماه

پارس جنوبی جم-نفت مسجد سلیمان؛ نبرد جنوبی ها

در اولین بازی هفته دوم، پارس جنوبی جم در ورزشگاه خانگی، میزبان نفت مسجد سلیمان تازه لیگ برتری شده هستند. پارس جنوبی با سرمربیگری مهدی تارتار، هفته اول را با شکست در برابر فولاد، دیگر تیم خوزستانی آغاز کرد و حالا امیدوار است که در برابر مسجدسلیمانی ها، به نوعی نتیجه هفته قبل را جبران کند. اما در طرف دیگر، نفت در هفته اول، در ورزشگاه خانگی اش تراکتورسازی را متوقف کرد تا یک امتیاز از هفته اول به دست آورد.

استقلال خوزستان-پدیده مشهد؛ یحیی به دنبال اولین امتیاز

پدیده که در هفته نخست لیگ در برابر پرسپولیس نتیجه یک بر صفر شکست خورد امیدوار است با ارائه نمایشی به خوبی بازی گذشته، بتواند استقلال خوزستان را مغلوب کند. البته تیم خوزستانی هم در هفته نخست، نشان داد که تیم خوبی است و توانست یک امتیاز از گسترش فولاد و فیروز کریمی بگیرد.

گلمحمدی که در این فصل سرمربیگری پدیده را بر عهده گرفته با توجه به خطر کسر امتیاز از این تیم دوست ندارد بازنده این دیدار باشد و می خواهد با پیروزی خوزستان را ترک کند.

پیکان-سایپا؛ جدال پایتخت نشینان خودرو ساز

شاگردان مجید جلالی در هفته نخست، استقلال را متوقف کردند تا اولین امتیاز لیگ هجدهم را در هفته اول به دست آوردند. اما سایپا با علی دایی عملکردی بی نقص را در هفته اول به نمایش گذاشت و با نتیجه ۳ بر صفر سپیدرود را از پیش روی برداشت. حالا باید دید که پیکان می تواند از دومین نبرد سخت خود در دومین هفته لیگ هم امتیازی به دست آورد ؟ یا شاگردان دایی، با ارائه عملکرد خوب دیگری، این بازی را هم با پیروزی پشت سر خواهند گذاشت.

ذوب آهن-استقلال؛ آخرین بازی تبریزی با لباس ذوب آهن

مهم ترین بازی هفته دوم لیگ برتر، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد، جایی که سبز پوشان اصفهانی پذیرای آبی پوشان پایتخت هستند. این دیدار که به علت رقابت های قدیمی بین این دو تیم، خود به خود جذاب است، با اضافه شدن داستان انتقال مرتضی تبریزی از ذوب آهن به تیم استقلال در هفته های اخیر جذاب تر هم شده است و به نظر این آخرین بازی تبریزی برای اصفهانی ها، قبل از انتقال به جمع آبی های خواهد بود. استقلال در هفته اول، نتیجه ای بهتر از تساوی در برابر پیکان به دست نیاورد اما ذوب آهن، توانست در مازندران، نساجی را از پیش رو بردارد.

جمعه ۱۲ مردادماه

تراکتورسازی-نساجی مازندران؛ توشاک در فکر اولین ۳ امتیاز

قائمشهری های پرشور و اشتیاق در هفته اول با پر کردن ورزشگاه وطنی، یاد سال های ابتدایی حضور تراکتورسازی در لیگ برتر را زنده کردند. حالا دو تیم پر طرفدار شهرستانی، باید در هفته دوم در تبریز به مصاف هم بروند. جایی که نساجی به دنبال جبران شکست هفته اول خود خواهد بود و توشاک و بازیکنانش که یک امتیاز در هفته اول دشت کردند، می خواهند اولین پیروزی در فصل هجدهم لیگ برتر بدست آورند.

صنعت نفت آبادان-گسترش فولاد تبریز؛ جنگ شمال و جنوب برای اولین برد

نفتی ها که در هفته اول، سپاهان را در خانه حریف متوقف کردند، حالا به دنبال بهتر شدن نسبت به بازی اول و پیروزی خانگی برابر تیم فیروز کریمی هستند. اما در طرف دیگر، گسترش که حرف و حدیث های زیادی در حاشیه این تیم وجود دارد و گفته می شود امتیاز آن ها به ماشین سازی تبریز داده می شود، در هفته اول عملکرد خوبی داشت و با امید زیادی پا به آبادان می گذارد تا بتواند حداقل امتیاز را از این دیدار به تبریز ببرد.

پرسپولیس تهران-فولاد خوزستان؛ سروش با پیراهن اولین تیمش مقابل آخرین تیمش

پرسپولیسی ها اولین میزبانی خود در لیگ هجدهم را برابر فولاد خوزستان برگزار خواهند کرد. تیم سرخپوش پایتخت که در هفته اول، توانست پدیده را از پیش رو بردارد، به دنبال برد در اولین بازی خانگی اش است. در طرف دیگر، فولاد هم در هفته نخست پیروز میدان بوده و اصلا حریف آسانی برای پرسپولیس، نخواهد بود. از نکات جالب این بازی، حضور سروش رفیعی در تیم فولاد است، بازیکنی که با حضور در فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شد و حالا به طور قرضی از پرسپولیس، به فولاد پیوسته است و آماده است که در برابر تیم خود، اولین بازی فصلش را انجام دهد.

سپیدرود رشت-سپاهان اصفهان؛ قلعه نویی به دنبال خاطره خوش از رشت

برای دومین هفته پیاپی یک تیم شمالی میزبان یک تیم اصفهانی است و مثل هفته گذشته، سپاهان هم باید بر روی چمن مصنوعی، به مصاف سپیدرود برود. البته سپاهانی ها با تمرین بر روی چمن مصنوعی عاطف در طول هفته جاری، خود را برای این بازی آماده کرده اند تا بتوانند به اولین پیروزی خود در فصل ۹۸-۹۷ برسند. شاگردان قلعه نویی در دیدار نخست برابر صنعت نفت آبادان به تساوی بدون گل رسیدند و سپیدرود در برابر سایپا، سنگین ترین شکست هفته اول لیگ را متحمل شد.

حالا قلعه نویی و تیمش تلاش می کنند تا با کسب ۳ امتیاز به اصفهان برگردند و در طرف مقابل خداداد عزیزی که سرمربیگری سپیدرود را در این فصل بر عهده گرفته می خواهد اولین ۳ امتیاز لیگ هجدهم را در رشت کسب کند.

به جز دیدار تیم های پارس مسجد سلیمان و پارس جنوبی جم که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود، سوت شروع سایر بازی ها در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه به صدا در می آید.

کد خبر 349693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.