بسیج بهترین ظرفیت برای شناسایی استعدادهای هنری است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بسیج تلاش کرده است در سیاستگذاری‌های راهبردی که در سازمان بسیج مستعضفین کشور انجام شده، بستر بروز خلاقیت‌ها و رشد و نمو استعدادها را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز _سه‌شنبه نهم مردادماه_ در آیین افتتاحیه مرکز آفرینش‌های هنری بسیج اصفهان و رونمایی از آثار هنری این مرکز، با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای آفرینش‌های هنری در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: استان اصفهان یکی از مراکز مهم فرهنگی جهان اسلام و کشور محسوب می‌شود و ما از یک تکیه‌گاه قدرتمند انقلابی، مذهبی، هنری و هم‌چنین از حضور جوانان متدین و با ذوق و سلیقه در استان اصفهان برخوردار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر خلاقیت‌ها و رشد و نمو استعدادها را فراهم کرد، ادامه داد: در این زمینه بسیج تلاش کرده است در سیاستگذاری‌های راهبردی که در سازمان بسیج مستعضفین کشور انجام شده، به این موضوع توجه کند و استان اصفهان نیز تلاش می‌کند در حد توان خود کم کم این بستر را تقویت کرده و با همکاری و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های استان که در این موضوع به نحوی دخیل یا بسترساز هستند، هم‌افزایی داشته باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: بسیج، بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد دنیا محسوب می‌شود و هیچ کشوری سازمانی به وسعت بسیج ندارد، اگر بتوانیم شرایط و بسترهای لازم در این زمینه را در استان فراهم کنیم در شناسایی استعدادها در جهت خلاقیت‌های هنری، بسیج بهترین ظرفیت و شرایط را دارد و به رشد هنر  کمک زیادی می کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تهاجم فرهنگی بود و رشد فناوری اطلاعات و دسترسی همه افراد به آن نیز وجود داشت اما نیروها و هنرمندان انقلابی توانسته‌اند با خلق آثار هنری انقلابی تا حدود زیادی به نیازهای زمانه پاسخ دهند.

وی گفت: واقعیت امر این است که نیازهایی که در حال حاضر وجود دارد بسیار گسترده‌تر، عمیق‌تر و متنوع‌تر است و باید به این نیازها توجه کنیم. اگر به نیازهای مردم در ابعاد هنری توجه نداشته باشیم طبیعتا با دسترسی‌های که در اختیار مردم وجود دارد، آن‌ها نیازمندی‌های خود را از سایر منابع تامین می‌کنند و موقعیت برای افردادی که قصد سواستفاده از فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ خود در قالب هنر دارند، ایجاد می شود.

سلیمانی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای ما بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: مرکز صدا و سیمای استان اصفهان همیشه همکاری‌های خوبی با سپاه داشته است. همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان، دستگاه‌هایی از جمله تبلیعات اسلامی و اصحاب رسانه نیز از اهمیت بسیار بسزایی برای ترویج فرهنگ و هنر و انعکاس ذوق هنری جوانان بسیجی دارد.

کد خبر 349653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.