یک کارشناس: کاربری‌های اطراف چهارباغ باید شناسنامه شهر را به نمایش بگذارند

یک کارشناس معماری با بیان اینکه خیابان چهارباغ عباسی، استخوان اصلی شهر است، گفت: با توجه به اهمیت این بافت تاریخی، پیاده‌راه کردن محور چهارباغ عباسی از بهترین تصمیمات مدیریت شهری اصفهان است.

محمدحسین سمیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث پیاده‌راه‌ها تنها معطوف به کف‌سازی نیست و لازم است به دیگر ضروریات در این زمینه نیز توجه شود.

وی افزود: با توجه به بافت تاریخی این محور کاربری‌های اطراف چهارباغ نیز باید متناسب با هویت این خیابان در نظر گرفته شود.

این کارشناس معماری ادامه داد: کاربری‌های اطراف خیابان چهارباغ باید شناسنامه شهر را به نمایش بگذارند و اطراف این بافت تاریخی تنها صنایع و هنر منحصر به فرد اصفهان در دید عموم باشد، اما متاسفانه اکنون شاهد هستیم در این خیابان و بافت تاریخی کالاهای وارداتی به فروش می‌رسد.

این کارشناس معماری اضافه کرد: هر چند مدیریت شهری جدید سرمایه گذاری ویژه ای بر روی گردشگری و جذب توریست کرده است که از مهمترین این اقدامات می‌توان به پروژه چهارباغ اشاره کرد، اما همکاری مردم نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

سمیعی بر ضرورت فرهنگ‌سازی مبنی بر جلوگیری از فروش کالاهای وارداتی در بافت تاریخی چهارباغ گفت: این فرهنگ باید در بین مردم جا بیفتد که در بافت‌های تاریخی شهر صنایع مرتبط با اصفهان عرضه و در معرض دید گردشگران قرار گیرد.

کد خبر 349409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.