مشکلات زیست محیطی و بیکاری با مردم لنجان عجین شده است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: مشکلاتی چون بیکاری، آب، محیط زیست و ... در شهرستان لنجان مردم را گرفتار کرده است از این رو مسئولان باید کمی مهربان تر با مردم رفتار کنند و مشکلات اساسی و اصلی مردم را شناسایی و جدی پیگیر رفع مشکل باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان  در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه  زرین شهر اظهار کرد:  امروز دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا و حامیان او با مطرح کردن مذاکره مجددا به دنبال محدود کردن ایران هستند، هدف انها از مذاکره صرفاً ایجاد محدویت های جدید در تمام عرصه ها است از این جهت مسئولان نظام با بصیرت، هوشیارانه مراقب این توطئه شوم دشمنان باشند  و بدانند که ایران به شرق و نه به غرب اعتماد نداریم.

وی افزود: امروز به لطف خدا، هدایت های راهبردی مقام معظم رهبری و ایستادگی و مقاومت مردم و توطئه های دشمنان در کشور بین همه مردم و مسئولان در خصوص مقابله با آمریکا  یک وحدت و همدلی وجود دارد و باید گفت ایران قدرتمند  و متحد راه های پاسخ دادن محکم و دندان شکن به آمریکا را خوب می‌داند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز اگر سخن از استفاده از ابزارهای مختلف برای مقابله با توطئه دشمن مانند تنگه هرمز مطرح می شود به معنای این نیست که تنگه هرمز را مسدود خواهیم کرد بلکه منظور آن است ایران اسلامی ابزارهای لازم را برای پشیمانی و بیچاره کردن آمریکا در اختیار دارد.

وی ادامه داد: نیاز امروز کشور دیپلماسی قوی و مقتدر بدون  وابستگی به شرق و غرب است از این جهت باید این دیپلماسی مورد توجه و تقویت  دولت اسلامی قرار گیرد و وزارت امور خارجه با استفاده از ظرفیت های داخلی  و سرمایه های ملی  به دنبال تحقق این دیپلماسی باشد .

باقریان اضافه کرد: برخی هنوز همچنان در خصوص اقدامات رضا خان در کشور حرف هایی می زنند و دنبال روی اهداف خودشان هستند، اما باید توجه داشت تاریخ بهترین و مستند ترین مدرک برای فهمیدن واقعیت ها است، وقتی در این کشور به راحتی اروند به عراق داده می‌شود، جزیره بحرین واگذار می شود و مرزهای دریای ما صدها مایل از دریای عقب تر آماده و دشمنان به مرزهای کشور نزدیکتر شده است چگونه می توان از رضاخان سخن به میان آورد البته مانند این نمونه در تاریخ بسیار است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات بیکاری، آب، محیط زیست و ... در شهرستان لنجان مردم را گرفتار کرده است، گفت: چیزی درد آورتر از این نیست که جوان این شهر با همه غروری که دارد به دلیل بیکاری و مشکلات معیشتی با تمام وجود گریه می کند چراکه از وضعیت موجود گلایه دارد.

باقریان عنوان کرد: باید به فکر مردم و جوانان باشیم و با قدرت و فکر و مدیریت جهاد وارد میدان عمل شویم و به رفع مشکلات معیشتی مردم بپردازیم، امروز مسئولان باید کمی  مهربان تر با مردم رفتار کنند و مشکلات اساسی و اصلی مردم را شناسایی و جدی پیگیر رفع مشکل باشند چراکه این مشکلات مردم را عصبانی و خشمگین می کند از این جهت  باید به فکر چاره باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه و نماز جمعه به خودش می بالد که زیر مجموعه ولایت و رهبری است و هیچ افتخاری برای ما بالاتر از این نیست چراکه نماز جمعه وابسته به نهاد و گروه خاصی نبوده بلکه نماز جمعه متعلق به همه مردم است.

امام جمعه زرین شهر افزود: بنا به روایت و احادیث مختلف  خداوند به زندگی مردم به خاطر حضور و تقویت نماز جمعه  برکت خواهدبخشید و سایر اعمال آنها را خواهد پذیرفت از این رو باید گفت اگر برخی بحران ها در شهرستان با حضور امام جمعه با کمترین آسیب حل وفصل شد به خاطر حضور و حمایت شما مردم از امام جمعه و نماز جمعه است.

باقریان ادامه داد: هرچند ائمه جمعه در مسایل مهم شهرستان مورد مشورت قرار نمی گیرند، اما هر کجا که لازم بوده به طور جدی و قاطع ورود پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: تمامی این مسایل به برکت نماز جمعه و حضور مردم است و باید توجه داشت که حمایت از ولایت و رهبری و دولت نظام اسلامی، بیان مشکلات شما مردم  از وظایف مهم  نماز جمعه و امام جمعه است.

کد خبر 349361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.