رقابت ناسالم، به تشکل‌های مردم نهاد آسیب وارد می‌کند

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: رقابت ناسالم در بین تشکل های مردم نهادآسیب جدی برای فعالیت و عملکرد این نهادهای مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) در حسینیه قدیم تیران با اشاره به رعفت و گذشت امام هشتم، اظهارکرد: خاندان عصمت و طهارت هر کدام الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی مردم هستند و برای سعادت دنیا و آخرت به بهره گیری از این الگوهای انسانی نیازمندیم.

وی افزود: گذشت، صبر و عیب پوشانی از ویژگی های معصومان بوده، اما امروز در جامعه شیعی این آموزه ها کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و در فعالیت های مردمی از جمله سمن ها عیب پوشانی و رقابت سالم وجود ندارد در حالی که رقابت‌های ناسالم در بین تشکل های مردم نهاد آسیب جدی به فعالیت و عملکرد این نهادهای مردمی وارد می‌کند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در جهت افزایش مشارکت مردمی و رفع نیازهای جامعه تشکیل شده‌اند، بنابراین ایجاد هم افزایی بین همه این سازمان‌های مردم نهاد به رفع مشکلات و تامین نیازهای اجتماعی شهر کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای خروج از مشکلات نیازمند وحدت، گذشت و صبر در زندگی اجتماعی هستیم و تدام اختلافات و عدم صبر و گذشت در زندگی خانوادگی و اجتماعی مشکلات مردم را بیشتر خواهد کرد.

حجت الاسلام رشیدیان دنیاپرستی را آفتی برای زندگی فردی دانست و گفت: این ویژگی از سوی معصومان(ع) نکوهش شده، اما برخی از افراد جامعه به دلیل شیرینی دنیا به این زمانه گذرا وابسته شده‌اند.

کد خبر 349259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.