گاوهای مشمولی به اصفهان می‌آیند...

اصفهان میزبان آثار لطیف، شاعرانه و زیبای نقاش مشهور ایرانی «جلال‌الدین مشمولی» با عنوان «گاوی زیر صنوبر» است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه که به همت امیر رجایی به عنوان نمایشگاه‌گردان و مینا حسن‌زاده در گالری اکنون برگزار می‌شود شامل بیش از ۳۰ اثر نقاشی و طراحی از آخرین مجموعه «گاو» های این هنرمند است. «مشمولی» ساکن شمال کشور است و درون‌مایه آثار نقاشی او معمولاً از طبیعت زادگاهش الهام گرفته است و به‌خوبی می‌توان شاعرانگی و طبیعت‌دوستی او را در آثارش مشاهده کرد. درختان، پرندگان، مرغ‌زارها و طبیعت بکر جنگل‌های شمال ایران معمولاً دست‌مایۀ خلق مجموعه آثار طراحی‌ و نقاشی این نقاش جوان است.

امیر رجایی در رابطه با آثار جلال‌الدین مشمولی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مشمولی نقاشی است که نه تنها می‌توان انعکاس روح و شخصیت او را در آثارش دید، بلکه با دیدن آثارش می‌توان سفری به طبیعتی بکر داشت.

وی می‌افزاید: مجموعه نقاشی‌های گاوهای مشمولی به سبب نمایش و فروش در اروپا و امریکا و همچنین گالری‌های متعدد داخلی و خارجی، اکنون دارای شهرتی جهانی هستند. سوژۀ آثار او شامل انواع نژاد گاوهای شمال ایران هستند که به گونه‌ای تنها یا در ترکیب با یکدیگر، در میان صفحه کاغذ سفید رها و آزاد طراحی شده‌اند تا با خیالی آسوده به چرا در دشت‌ها و مزارع شمال مشغول باشند.

رجایی می‌گوید: شاعرانگی آثار جلال حکایت از روحیۀ لطیف خود نقاش دارد. این آثار به شخصه من را یاد اشعار پر حس و حال سهراب سپهری می‌اندازد. بازدید از نمایشگاه به طور قطع می‌تواند تجربۀ دلنشینی برای بازدیدکنندگان و گریز از روزمرگی‌ها و فضاهای شلوغ شهرمان باشد و هر یک از تابلوها نیز می‌تواند این حس را با خود به خانۀ افراد ببرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «گاوی زیر صنوبر» می‌توانند تا ۱۷ مردادماه همه روزه ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین(۱۴)، بن‌بست حریر، شماره ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 349091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.