پرداخت مطالبات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا

شهرضا - مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا از پرداخت مطالبات کانون‌های مساجد این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، ولی‌الله توکلی عصر امروز در جلسه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، اظهار کرد: این کانون‌ها نمونه کاملی از واگذاری امور فرهنگی به مردم است که در محیطی کاملا مذهبی انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: در شهرضا بیش از ۵۰ کانون وجود دارد که تقریبا همه آن‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ از این تعداد ۴۰ کانون دارای فعالیت مستمر و ۱۰ کانون دارای فعالیت کمتری هستند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا با بیان اینکه این کانون‌ها در همه مناطق شهرستان تشکیل شده است، تأکید کرد: سه کانون معین وظیفه نظارت و بازرسی بر عملکرد سایر کانون‌ها را بر عهده دارند.

توکلی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ اعتباری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اختصاص داده نشد، اظهار کرد: امسال مطالبات این کانون‌ها پرداخت می‌شود، البته اعتبارات براساس عملکرد و مستندسازی هر کانون به حساب آن واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد از مردمی‌ترین پایگاه‌های فرهنگی در سطح کشور هستند، تصریح کرد: گستردگی این کانون‌ها در همه مناطق کشور، نشان دهنده اهمیت فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مذهبی، هنری و فرهنگی است.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا با تأکید بر ضرورت خلاقیت در فعالیت‌های انجام شده، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این کانون‌ها، گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

توکلی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرضا با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های روانشناختی با هدف کاهش معضلات اجتماعی، مشاوره ژنتیک رایگان و حمایت از کلاس‌های حفظ قرآن کریم، از جمله مهمترین این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد، باید بر اساس تفاهم نامه‌ای زیر نظر شورای مرکزی این کانون‌ها در مرکز استان، اجرا شود، تصریح کرد: در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ۱۰ کتابخانه وجود دارد که از این تعداد، چهار کتابخانه دارای امتیاز ملی است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حداکثر تلاش را برای تجهیز این کتابخانه‌ها انجام داده است.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص کانون‌های مساجد، گفت: توجه ویژه ایشان، مسئولیت متولیان این حوزه را سنگین‌تر کرده است.

توکلی اضافه کرد: در سیاست گذاری جدید، سرکشی مستمر به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردر است، لازم است از فعالیت‌های کانون‌ها حمایت و مشکلات آن‌ها برطرف شود.

کد خبر 349055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.