منویات رهبری باید نقشه راه دولتمردان باشد

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: دولت باید تمامی دغدغه ها و توصیه های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد و با تمام توان برای تحقق آن تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در شرایطی که فشارهای اقتصادی از بیرون و داخل کشور به مردم وارد می شود و معیشت مردم را دچار مشکلاتی کرده است مقام معظم رهبری دولت را فراخواندند و طی جلسه  بسیار مهمی موارد و نکات بسیار راهگشا را به دولت ارایه فرمودند که دولت باید تمامی این دغدغه ها و توصیه ها را سرلوحه کار خود قرار دهد و با تمام توان برای تحقق آن تلاش کند.

وی افزود: عده ای در کشور  و خارج از کشور برای رسیدن به مقاصد خود به دنبال فشار و برخورد با دولت بودند که در این زمان بار دیگر هوشمندی رهبری فرزانه انقلاب این توطئه را خنثی کرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: باید توجه داشت وظیفه اصلی رهبری حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه و دودستگی است بر همین اساس مقام معظم رهبری به طور شفاف و صریح با دولت سخن گفتند و مطالب بسیار ارزشمندی را  مطرح کردند.

وی ادامه داد: دولت نقش اصلی و اساسی را در اقتصاد کشور دارد و بقیه  نهادها و ارکان ها نظام هم باید در این خصوص با تمام قدرت و توان به کمک دولت بیایند.

باقریان اضافه کرد: از دیگر تذاکرات مقام معظم رهبری به دولت این بود که باید برای اقتصاد کشور و ثبات آن برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشیم، باید نقشه راه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی  برای آینده کشور ترسیم کنیم.

وی عنوان کرد: دولت باید بین مردم باشد و با مردم زندگی کند، مسئولان باید روحیه جهادی و شجاعت در تصمیم گیری ها داشته باشند و ساده زیست باشند از سوی دیگر تولید و توجه به تولید داخلی، مقابله و برخورد بدون تعارف  با فساد و مفسدان، نشان دادن چهره قدرتمند ایران اسلامی در مقابله با دشمنان، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی از دیگر تذکرات جدی مقام معظم رهبری به دولت بود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بسیار مهم جامعه امروز عدم صداقت و برخورد صادقانه با مردم و نخبه های جامعه است، متأسفانه نداشتن صداقت آسیب‌ها و زیان های بسیاری را به جامعه و مردم وارد می کند برهمین اساس باید گفت مدیران و مسئولان کشور نباید مردم را نامحرم بدانند و مردم سرکار بگذارند.

وی افزود: اگر قرار است کالا یا هرچیز دیگری در کشور گران شود باید آن را صادقانه به مردم در میان گذاشت نه اینکه دایم حرف بزنیم که نه گرانی وجود ندارد و این کالا گران نخواهد شد، اما به یکباره جامعه با گرانی همان کالا مواجه می شود، برخی نرخ ارز را با هزاران راهکار پایین نگه می دارند بعد یک دفعه فنر ارز می پرد و به طبع آن فاجعه اقتصادی و گرانی سرسام آور جامعه و مردم را در بر می‌گیرد.

باقریان گفت: این گونه مسایل بسیار خطرناک است چرا که بدون کارشناسی و بررسی هزینه های تولید، تولیدکنندگان را وادار به کاری می کنیم  که نتیجه ان بدبختی و تعطیلی کارگاه تولید کننده  است.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: سفر مشاوره مقام معظم رهبری به روسیه این روزهای مورد تحلیل بسیاری از افراد در داخل و خارج قرار گفته است برخی همسو با رسانه های غربی  نامه مقام معظم رهبری و نامه ریاست جمهور را در خصوص مسایل سوریه اعلام و تحلیل کردند و شدید به دنبال فرافکنی در این خصوص بودند.

وی اضافه کرد: این مسئله در حالی است که در خصوصو مسایل سوریه  هماهنگی های لازم وجود دارد، اما نکته مهم در این سفر و نامه های ارسالی توجه به شرق بوده و اینکه برخی مسئولان و افراد جامعه که کعبه خود را  کشور آمریکا و اورپا می داند متوجه شوند که آمریکا و اورپا به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود و قدرت های دیگری هم در جهان وجود دارد که می توان با آنها تعامل خوبی برقرار کرد.

باقریان گفت: امروز باید جامعه به سمت کاهش فعالیت های اقتصادی با دلار  و یورو  برود و به جای توجه به آمریکا و اروپا به سمت سایر قدرت ها بزرگ منطقه  بروند.

کد خبر 348786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.