چرا فوتبال را به خود مردم تحویل نمی دهید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در امور زیربنایی و ورزشهای ملی و توسعه امکانات کار کند و بقیه امور ورزشی را به مردم بدهد به ویژه ورزش حرفه ای که ورود دولت به آن ممنوع است.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تاثیر ورود بخش خصوصی به ورزش کشور اظهار کرد: یک بخش ورزش وظیفه دولت است، بخش زیربنایی و همگانی، امکانات، تجهیزات، حمایت از ورزش های ملی و قهرمانی درسطح تیم ملی به دولت سپرده شده است، ولی تصدی گری ها در ورزش باید به عهده مردم باشد. نباید دولت به ریزترین مسائل ورزشی وارد شود، بودجه مصوب و تزریق کند، نیروی انسانی بگذارد و... در این صورت هزینه دولت بیشتر می شود.

وی افزود: وقتی مردم هم در تصمیم گیری ها و تصدی گری ها وارد شوند و خودشان احساس کنند که تأثیر گذار هستند، جلوه ای  از اصل ۴۴ اجرا شده است. دولت باید در امور زیربنایی و ورزشهای ملی و توسعه امکانات کار کند و بقیه امور ورزشی را به مردم بدهد، مخصوصاً ورزش حرفه ای که ورود دولت به آن ممنوع است. ما در حال حاضر معترضیم که چرا دولت چند باشگاه ورزشی دولتی را واگذار نمی کند و اگر چنین بار بودجه ای که دولت برای آن ها هزینه می کند به سایر باشگاه ها تزریق شود در سطح ملی و آسیایی درخشش بیشتری خواهند داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما منکر اهمیت فوتبال نیستیم چرا که خیلی جاذبه دارد و دیدیم که جام جهانی میلیاردها نفر مخاطب در سرتاسر جهان داشت. اما همین فوتبالی که اینقدر مهم است، چرا به خود مردم تحویل نمی دهند؟ دولت اگر جاذبه ایجاد کند مردم می توانند در امکانات ورزشی سهیم شوند.

وی اضافه کرد: زمینه این کار را در تبصره ۱۹ بودجه فراهم کردیم، قراردادهای (PPP) یا همان پروژه های مشارکت های بخش خصوصی و عمومی یکی از بهترین راه هایی است که مردم را حتی در بخش امکانات ورزشی دخالت بدهیم و اگر این اتفاق بیفتد باری از روی دوش دولت برداشته می شود. درواقع بخش خصوصی پروژه های نیمه کاره دولت را کامل می کند و بعد از آن می تواند حق بهره براری از پروژه را داشته باشد.

کد خبر 348734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.