قطعی برق و چالش محبوس شدن در آسانسور!

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با شروع فصل گرما و قطعی مکرر برق در نقاط مختلف شهر اصفهان آمار حوادث محبوس شدن شهروندان در آسانسور ساختمان‌های اداری و مسکونی افزایش یافته است.

محمد شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: متوقف شدن آسانسور بر اثر قطعی برق نمی‌تواند عامل ایجاد خطر باشد، این در حالی است که برخی افراد بر این بارو هستند که با حبس شدن در آسانسور دچار کمبود اکسیژن می‌شوند یا احتمال سقوط کابین وجود دارد، اما در واقع این موارد به ندرت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه احتمال سقوط کابین تنها در صورتی که آسانسور غیر استاندارد باشد، وجود خواهد داشت، تاکید کرد: چنان‌چه آسانسور هنگام قطعی برق، بین طبقات متوقف شد، توصیه می‌شود فرد محبوس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و نشانی کامل محل حادثه را اعلام کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده خانواده‌ها به هیچ عنوان نباید اجازه دهند فرزندان به تنهایی از آسانسور استفاده کنند چرا که در صورت بروز حادثه فرد باید توانایی تماس با ۱۲۵ و آدرس دهی را داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جدول زمان قطعی برق در مناطق مختلف شهر اصفهان از طریق شبکه‌های مختلف مجازی اطلاع رسانی شده، شهروندان باید به این جدول توجه داشته باشند.

شریعتی از ساکنان مجتمع‌های مسکونی درخواست کرد که نکات ایمنی را در استفاده از آسانسور را رعایت کرده و به حداکثر ظرفیت آسانسورها توجه داشته باشند، مالکان ساختمان‌ها نیز باید بر وضعیت فنی آسانسور نظارت کنند.

کد خبر 348649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.