۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
با تخت فولاد آشنا شوید

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تخت فولاد در دو سطح عمومی و تخصصی خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت نام برای علاقمندان به حضور در این دوره‌ها تا روز پنجم مردادماه است.

سید علی معرک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تخت فولاد جزء ظرفیت‌های خوب گردشگری و زیارتی شهر اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود که باید با برنامه‌های متنوع این ظرفیت را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرد، از این رو برنامه های متنوعی در مناسبت های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان برگزاری دوره‌های آموزشی تخت فولاد شناسی در دو سطح عمومی و تخصصی جزء برنامه‌های مجموعه تخت فولاد قرار گرفته است، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، آشنایی با جایگاه و عظمت تخت فولاد و مشاهیری که در آن آرمیده‌اند، همچنین ویژگی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی هنری تخت فولاد است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه دوره‌های عمومی با سه سرفصل تاریخچه، قدمت و نگاه سیاحان به مجموعه تخت فولاد تعریف شده است، ادامه داد: در این دوره قرار است طی بازدیدهای دوره‌ای به معرفی مشاهیر پرداخته شود. دوره عمومی هفت ساعته طی چهار هفته و یک تور دو نیم‌روزه برنامه ریزی شده که چهار ساعت پنجشنبه ها به صورت تئوری و سه ساعت صبح‌های جمعه بازدید و معرفی مشاهیر است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین دوره عمومی آشنایی با تخت فولاد روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه، دومین دوره روزهای چهارم و پنجم مرداد، ۱۱ و ۱۲ مرداد سومین و  ۱۸ و ۱۹ مردادماه ۹۷ چهارمین و آخرین دوره آموزشی برگزار می‌شود.

معرک‌نژاد مهلت ثبت نام در این دوره ها را تا پنجم مردادماه ۹۷ اعلام و تصریح کرد: شهروندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۶۳۶۶۷۳ از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ تماس و یکی از چهار گزینه را برای حضور در دوره تخت‌فولاد شناسی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه دوره‌های تخصصی آشنایی با تخت فولاد ۳۴ ساعته است و طی چهار هفته روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود، افزود: در دوره‌های تخصصی برنامه ریزی شده تا شهروندان به صورت تخصصی با مباحث تخت فولاد از جمله معماری تکایا، فن تاریخ‌گویی در تخت فولاد و ... آشنا شوند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: دوره‌های تخصصی از ۱۸ مرداد آغاز و آزمون نهایی ۲۲ شهریور ماه برگزار می‌شود، البته شرکت در این دوره‌ها محدودیت خاصی ندارد، اما شرکت‌کنندگان باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان دوره عمومی گواهی حضور به شرکت‌کنندگان و در پایان دوره‌های تخصصی با برگزاری آزمون گواهی شرکت در دوره اعطا می‌شود و افراد برتر نیز تجلیل خواهند شد.

کد خبر 348628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.