آبیاری درختان باغ رضوان با پساب سپاهان‌شهر

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: به تازگی قراردادی با پساب منطقه سپاهان شهر منعقد شده تا از طریق پساب آبیاری فضای سبز آرامستان‌ باغ رضوان انجام شود.

رضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق این قرارداد از یک هفته پیش تاکنون نیز بخشی از پساب تصفیه شده سپاهان شهر به فضای سبز باغ رضوان رسید بر این اساس توانستیم تا حدودی مشکل کمبود آبیاری درختان این مجموعه رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه پس از فضای سبز شرق شهر اصفهان، فضای سبز موجود در باغ رضوان بزرگ‌ترین فضای سبز در سطح شهر اصفهان محسوب می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۱۷۰ هکتار فضای سبز در این آرامستان ایجاد شده که قرار است با احداث فاز سوم این آرامستان ۱۰ هکتار دیگر نیز به آن افزوده شود.

جعفریان‌فر تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل در زمینه فضای سبز، کمبود آب برای آبیاری است که در راستای برطرف کردن بخشی از این مشکل توافق‌نامه‌ای امضا شده تا از پساب سپاهان‌شهر به باغ رضوان لوله‌کشی شود.

وی اضافه کرد: پساب تنها برای آبیاری درختان غیرمثمر استفاده می‌شود و درختان میوه موجود در باغ رضوان شامل درختان توت، انار و زیتون را نمی‌توان از این طریق آبیاری کرد، بنابراین از آب چاه برای آبیاری درختان میوه استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آب چاه ها با آب شیرین مخلوط می شود و به برخی درختان داده می شود، افزود: آب چاه پس از مخلوط شدن با آب شیرین به منبع می‌رود و سپس به صورت قطره‌ای فضای سبز آبیاری می‌شود.

کد خبر 348435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.